غدیر خلجی عصر امروز در کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی مددجویان اظهار کرد: یکی از موثرترین برنامه‌هایی که به افراد کمک می کند تا زندگی بهتر و سالم‌ داشته باشند، برنامه آموزش مهارت‌های زندگی است. وی با اشاره به اینکه مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که منجر به ایجاد روابط بین […]
کد خبر: ۲۳۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 17 May 2016
غدیر خلجی عصر امروز در کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی مددجویان اظهار کرد: یکی از موثرترین برنامه‌هایی که به افراد کمک می کند تا زندگی بهتر و سالم‌ داشته باشند، برنامه آموزش مهارت‌های زندگی است.
وی با اشاره به اینکه مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که منجر به ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و انجام تصمیم گیری‌های صحیح می‌شوند، بیان کرد: از جمله مهارت‌هایی که در دوره‌های آموزشی مربوط به مددجویان آموزش داده می‌شود، خودآگاهی، همدلی، روابط موثر بین فردی، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، مدیریت هیجانات و مدیریت استرس است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با بیان اینکه دوره‎های آموزشی مهارت‌های زندگی برای مددجویان در آستانه ازدواج، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های در معرض خطر برگزار می‌شود، اضافه کرد: این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب و مشاوران و روانشناسان برگزار می‌شود.
خلجی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج با هدف پایداری ازدواج‌های مددجویی برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته با کمک کمیته امداد شهرستان خدابنده ۲۱۹ نفر از مددجویان این نهاد زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه کمک هزینه ازدواج مددجویی با سرانه  ۲۰ میلیون ریال برای هر نوعروس و ۵ میلیون ریال برای هر تازه داماد اهدا شد، اضافه کرد: سال قبل ۱۶۳ نوعروس و ۵۶ نفر از فرزندان مددجو از خدمات کمک هزینه ازدواج استفاده کردند.
وی تصریح کرد: طبق برآورد صورت گرفته مجموع کمک‌های خیرین و کمیته امداد در کمک به ازدواج مددجویان طی سال قبل ۳ میلیارد و ۷۷۸ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال بود.
خلجی در ادامه از ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان نیز خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه نیز ۳۲۸ مددجو با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت کمیته امداد در ارائه خدمات به مددجویان بهره‌گیری از کمک‌های خیرین است، افزود: در همین راستا سالانه ۴۵ طرح مشارکتی اجرایی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار