رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از بازداشت فردی خبر داد که در اجابت به درخواست کمک افراد سالمند برای گرفتن پول از عابر بانک، موجودی کارت آن‌ها را خالی می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷ 29 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه‌لو امروز (نهم خرداد ماه) اظهار کرد: درپی شکایت فردی سالخورده مبنی بر اینکه کارت عابر بانکش از سوی مردی میانسال مورد سوءاستفاده قرار گرفته است، پیگیری پرونده به‌صورت وی‍‍ژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که شاکی به‌دلیل کهولت سن، از مردی که در محدوده دستگاه خودپرداز بازار پرسه می‌زد، درخواست کمک کرده که پس از انجام عملیات بانکی و تعویض کارتش با شاکی، در اولین فرصت، موجودی کارت را به کارت دیگری منتقل کرده است.

او با اشاره به اینکه شکایت‌های مشابه نیز بررسی شد، بیان کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، پس از بررسی اظهارات مالباخته با یکسری تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، فرد کلاهبردار را که در همان محدوده در کمین طعمه‌ای دیگر بود شناسایی و او را دستگیر کردند. در بازرسی از او، یک قطعه کارت عابر بانک متعلق به یکی از شکات کشف شد.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود و در ادامه تحقیقات، در مواجهه با مالباخته و مستندات کشف‌شده به ۲۰ فقره کلاهبرداری از افراد سالخورده و بیسواد در شهر زنجان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا، از مردم خواست از در اختیار گذاشتن کارت‌های اعتباری خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

/ایسنا

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار