معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: جهاددانشگاهی زنجان مجموعه‌ای پویا و کارآمد است که در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و عملکرد مطلوبی داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ 11 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، حسین محمدی امروز (سه‌شنبه ۲۲ خردادماه) در مراسم اعطای گواهینامه بین‌المللی INSO ISO / IEC ۱۷۰۲۵ توسط مرکز خدمات تخصصی پایش محصولات کشاورزی جهاددانشگاهی استان زنجان، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مجموعه‌هایی همچون جهاددانشگاهی بهره لازم را برد، اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که این نهاد به آن ورود کرده فعالیت در بخش آزمایشگاه است که با دریافت گواهینامه‌های معتبر همچون گواهینامه بین‌المللی INSO ISO / IEC ۱۷۰۲۵، قطعا شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود و در بحث صادرات محصولات نیز راهگشا است.

وی تصریح کرد: قطعا در استان نیز باید حمایت‌های مورد نیاز از فعالیت جهاددانشگاهی در این بخش انجام شود و در این راستا با توجه به بیان مشکلات، تلاش می‌کنیم با ارائه راهکار‌هایی شرایط را برای بهبود ارائه خدمات فراهم کنیم.

او در ادامه اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی نیز می‌تواند برای بهبود وضعیت محصولات تولیدی از توان آزمایشگاه محصولات غذایی و کشاورزی جهاددانشگاهی بهره ببرد و این امر در درازمدت عاملی برای ارتقاء صادرات در این بخش نیز خواهد شد.

در ادامه مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: آزمایشگاه پایش صنایع غذایی و کشاورزی جهاد دانشگاهی استان زنجان نقطه اتکای خوبی برای این اداره‌کل است و امیدواریم تعاملات فی‌مابین برای ارتقا نشان استاندارد ادامه داشته باشد.

مهدی قهرمانی افزود: ۴۹ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند. همچنین سعی شده است استان در حوزه فنی آزمایشگاهی ارتقا پیدا کند.

وی همچنین به تلاش این اداره‌کل برای هوشمندسازی کنترل کیفیت اشاره کرد و یادآور شد: با این کار قطعا شاهد افزایش کیفیت در حوزه تولید خواهیم بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: جهاددانشگاهی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد که در حوزه آزمایشگاه پایش صنایع غذایی، کشاورزی، آب و خاک و گیاهان درجه یک است چه به لحاظ کیفیت و همچنین در تنوع خدمات نیز عملکرد مطلوبی در این بخش داریم.

طاهر یوسفی‌امیری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۴۵۰۰ نمونه مختلف در استان توسط این آزمایشگاه سنجش شد و ۳۰۰ کارگاه نیز نمونه خود را به آزمایشگاه جهادددانشگاهی ارجاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره خدمات در استان، متخصصان جهاددانشگاهی نیاز به یک سری تجهیزات دارند که برای خرید آن باید مبلغ بالایی پرداخت کرد، گفت: با حمایت‌های استان می‌توانیم در استان خدمات مورد نیاز در این حوزه را ارائه دهیم و قطعا برای تولیدکننده نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار