مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی جام تختی که با حضور کشتی‌گیران برتر ایران و چند کشور برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان و محک زدن و ارزیابی میزان آمادگی و توان کشتی‌گیران استان است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ 28 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، جواد بازرگان امروز (سه‌شنبه، هشتم خرداد ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌‎های بسیار خوبی در رشته‌های ورزشی دارد که یکی از آن‌ها رشته کشتی است و باید زمینه شکوفایی این استعداد‌ها را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای میزبانی شایسته از این مسابقات، گفت: قطعاً برگزاری مسابقاتی در این سطح باعث ایجاد نشاط و پویایی در جامعه ورزش می‌شود و طرفداران رشته‌های ورزشی نیز از نزدیک ورزشکاران مورد علاقه خود را می‌بینند و از مسابقات آن‌ها لذت می‌برند.

در ادامه، رئیس هیأت کشتی استان زنجان نیز به برگزاری رویداد بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی در بخش آزاد به میزبانی استان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر بود تیم‌های قزاقستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه در این رویداد ورزشی شرکت کنند، اما با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان‌شان این مسابقات به تاخیر افتاد و حضور این تیم‌ها نیز لغو شد.

عباس محمدی بیان کرد: حضور تیم‌های ارمنستان، عراق و افغانستان در این رخداد قطعی شده است. ۱۳ تیم داخلی نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.

این مسئول ورزشی گفت: ۱۰ تیم در رده سنی بزرگسال، دو تیم در بخش جوانان و یک تیم نیز از استان زنجان در این مسابقات به میدان می‌روند.

رییس هیأت کشتی استان زنجان افزود: حدود ۲۵ داور بین‌المللی، قضاوت این مسابقات را در مجموعه ۶۰۰۰ نفری انقلاب برعهده خواهند داشت.

تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی فردا (۹ خرداد ماه) وارد زنجان می‌شوند و ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه از ساعت ۸ تا ۲۰ به مصاف هم خواهند رفت.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار