مدیرکل بهزیستی استان گفت: خدمات مشاوره رایگان در استان به مناسبت هفته ازدواج ارائه می‌‎شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰ 14 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، خدابنده لو گفت: زوج‌هایی که در پرداخت هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشکل دارند، پشتیبانی می‌شوند تا بتوانند در هفته ازدواج از خدمات مشاوره روانشناختی و پیش از ازدواج در مراکز مشاوره دولتی این سازمان به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: مشاوره ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند تا با شناخت عمیق‌تر خود و طرف مقابل برای ورود به زندگی مشترک آماده شوند تا احتمال موفقیت ازدواجشان افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از سه هزار نفر از مخاطبان در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال در استان، مهارت‌های آموزشی پیش از ازدواج را فرا گرفتند، گفت: مشاوره ازدواج و یا مشاوره قبل از ازدواج، فرآیندی است که امروزه بسیاری از زوج‌ها پیش از آغاز زندگی آن را طی می‌کنند.

خدابنده لو ادامه داد: این برنامه در سال گذشته توسط مدرسین و آموزشگران مجرب و آموزش دیده در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، محلات و مراکز خدمات بهزیستی و مثبت زندگی برای مخاطبین اصلی و گروه هدف به صورت رایگان اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی زنجان همچنین به کتاب آموزشی "۱۲ ساعت تا ازدواج باشکوه" که به همت معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهیه شده و در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفته است، اشاره و خاطر نشان کرد: این کتاب در ۲ بخش نظری و کاربردی با هدف آشنایی مدرسان با سیر تحولی خانواده در ایران و جهان و ارائه راهنمای عملی برای اجرای موفقیت آمیز برنامه آموزش ازدواج و پیشگیری از جدایی و تحکیم روابط زوجین نگارش شده است.

۱۹ تا ۲۵ خرداد به عنوان هفته ازدواج در کشور نامگذاری شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار