مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با ورود توده هوای گرم از روز چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز میزان مصرف آب در شهر زنجان بیش از پنج درصد در هر شبانه‌روز افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ 02 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، علی‌محمد نادرخانی تاکید کرد: مشترکان زنجانی با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی به استمرار خدمات و پایداری شبکه توزیع آب کمک کنند.

وی افزود: نیاز آبی شهر زنجان ۱۲۵ میلیون لیتر در شبانه‌روز است که این میزان از طریق سد تهم و ۶۰ حلقه چاه فعال تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آورد رودخانه سد تهم میزان برداشت از این منبع تامین آب سطحی محدود و بیشتر از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود.

او با اشاره به اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است گفت: این میزان در شهر زنجان نزدیک به دو برابر و معادل ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

نادرخانی عنوان کرد: میزان پرشدگی سد تهم در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۰ درصد از این میزان نیز به عنوان کدورت قابل استفاده نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: میزان مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهر زنجان ۴۳ میلیون مترمکعب است که تنها با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی می‌توان به استمرار خدمات تامین آب در زنجان کمک کرد.

وی از تمامی مشترکان زنجانی درخواست کرد تا با کمک به ترویج مصرف صحیح آب به خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب مساعدت کنند تا همگان از نعمت حیات‌بخش آب سالم و پایدار برخودار شوند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار