مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده از اجرای پروژه اصلاح و به‌سازی بیش از چهار کیلومتر از شبکه توزیع برق این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ 10 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، حسنعلی پیری امروز (۲۱ خرداد ماه) با اشاره به اجرای پروژه‌های اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع برق حدفاصل روستا‌های محمد خلج تا بزین، اظهار کرد: در این طرح که با حضور ۱۳ گروه عملیاتی شامل ۴۰ همکار مدیریت توزیع برق شهرستان خدابنده انجام شد، ۲۶۰ کاور پرنده پران، ۱۴۰ کاور مقره سیلیکونی و ۱۸ قطعه رأس تیری روی شبکه‌های حد فاصل این روستا‌ها نصب شد.

وی ادامه داد: پرنده‌زدگی یکی از دلایل ناپایداری شبکه است و با توجه به مجاورت شبکه توزیع برق این شهرستان با زمین‌های کشاورزی، نشستن پرندگان روی شبکه‌های توزیع برق این مشکل موجب ایجاد خاموشی می‌شود و از ابتدای سال تا کنون برای رفع این مشکل، ۱۰۵۰ کاور پرنده پران، ۱۷۰عدد رأس تیری بلند، ۲۱۰ کاور مقره سیلیکونی روی خروجی شبکه‌های توزیع برق توزلو، بزین، قشقجه، شهیدآباد، دهجلال، سجاس، زواجر، بامداد و نورآباد نصب و ۲۵۰ مقره معیوب تعویض شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، او اضافه کرد: این شهرستان با بیش از ۲۴۰ روستا گسترده‌ترین شبکه توزیع برق روستایی در استان را دارد و با توجه به این‌که صنعت کشاورزی خدابنده یکی از قطب‌های این صنعت در استان و شمال غرب کشور است، پایداری شبکه توزیع به سبب استفاده برق در کشاورزی و زیرساختی بودن این انرژی اهمیت زیادی دارد.

شهرستان خدابنده با حدود ۷۰ هزار مشترک برق، یکی از بیشترین تعداد مشترک را پس از شهرستان زنجان در استان دارد و ۵۰ درصد انرژی توزیع‌شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار