فرماندار ابهر گفت: ۶۰ درصد صنایع ریسندگی استان زنجان در ابهر مستقر است و ۴۲ درصد صنایع استان نیز در ابهر قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷ 02 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، احمد ذوالقدر امروز (یکشنبه، ۱۳ خرداد ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر بیان کرد: در گذشته، در دانشگاه‌های آمریکا به‌دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی بودند، اما این روزها، دانشجویان آمریکایی نیز به صف مخالفان این رژیم کوک‌کش پیوسته‌اند.

او ادامه داد: این موضوع، معجزه امام راحل و انقلاب اسلامی است که نتیجه آن را در برهه کنونی می‌بینیم.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش و اینکه یکی از آنها، یعنی سرهنگ قدیمی، دلاوری از خطه ابهر بود، گفت: آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم و بویژه قشر ضعیف جامعه هیچ‌گاه کوتاهی نکرد و همواره پشتیبان آن‌ها بود که این موضوع در عملکرد ایشان نیز نمایان است. شهید رئیسی بار‌ها گفت که خیلی از افراد فقط از فقر حرف می‌زنند، ولی من در فقر بزرگ شدم. او بین مردم بود و برای مردم کار می‌کرد و اخلاص ایشان موجب ماندگاری‌شان شد تا جایی که شاهد بودیم مردم در مراسم تشییع ایشان چه حماسه‌ای آفریدند.

او گریزی به خدمات ارزشمند وزیر امور خارجه در حوزه دیپلماسی زد و بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان برخلاف عده‌ای که آرزوی سازش با دشمن را داشتند، خط شکنی کرد و در مقابل سازشگران داخلی و خارجی ایستاد که نتیجه آن، اقتدار کشور در سطح جهان است.

فرماندار ابهر با بیان اینکه شهدای خدمت در اوج قدرت و ساده‌زیست بودند و خدا آن‌ها را انتخاب کرد، اظهار کرد: همه ما مسئولان باید این شهیدان را الگوی خود قرار دهیم و در راستای پیشرفت کشور، با تمام همت و جدیت تلاش کنیم تا مشکلات مردم حل شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت ابهر نزدکی ۱۶۵ هزار نفر بود که این رقم در حال حاضر افزایش یافته است، بیان کرد: در کریدوری قرار گرفته‌ایم که ابهر به‌عنوان دروازه ورود به تمدن و فرهنگ شمال غرب کشور محسوب می‌شود و امکانات زیرساختی خوبی نیز در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار ابهر با یادآوری اینکه ۴۰ درصد سهم اشتغال شهرستان در بخش خدمات، ۳۱ درصد در بخش صنعت و ۲۹ درصد در بخش کشاورزی است، گفت: بیش از ۷۰ واحد معدنی در ابهر فعالیت می‌کنند و نزدیک ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان داریم که بیش از ۲۰ واحد در حوزه صادرات فعالند.

وی افزود: شهر هیدج در این شهرستان، از قطب‌های اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور است و ۶۰ واحد بوجاری نیز در این شهر فعالیت می‌کنند.

فرماندار ابهر با بیان اینکه ابهر رتبه اول تولید حبوبات، کشمش تیزآبی، انگور و جوجه یک روزه در استان را دارد، گفت: مشکلات بالقوه و بالفعلی در این شهرستان وجود دارد.

وی اظهار کرد: ابهر، راه‌های آسفالت دارد. البته آسفالت بیشتر راه‌های روستایی شهرستان از بین رفته است و به همین علت در حال آسفالت‌ریزی در برخی از روستا‌ها هستیم.

او با تأکید بر اینکه با مسئولانی که عملکرد ضعیفی داشته باشند حتماً برخورد خواهد شد، بیان کرد: در جایی که فساد باشد، محکم خواهیم ایستاد و در دفاع از حق مردم، با کسی تعارفی نداریم.

فرماندار ابهر با بیان اینکه شش کارخانه در ابهر احیا شده است، اضافه کرد: در دولت‌های قبل، برخی پروژه‌ها ناقص افتتاح شده بود. با پیگیری‌ها توانستیم آن‌ها را تکمیل کنیم. برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار