امام جمعه شهرستان هیدج گفت: کم‌رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در ازدواج که جزو فرهنگ دینی ماست، یکی از موانع ازدواج آسان است.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵ 08 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: این ازدواج آسمانی و ساده برای نسل امروز ما پیام‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از پیام‌های مهم ازدواج حصرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برطرف کردن موانع ازدواج آسان است، توضیح داد: یکی از موانع موجود در این مسیر، سلب روح تقدس از ازدواج است و این در حالی است که ازدواج و تشکیل خانواده امر مقدسی به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: سخت‌گیری‌های به‌وجود آمده در حوزه ازدواج از جهیزیه‌های سنگین گرفته تا مهریه‌های سنگین، آداب و رسوم غلطی که در جامعه مرسوم است، ما را از فرهنگ اسلامی و فرهنگی که حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین (ع) آن فرهنگ را در ازدواج پایه‌گذاری کردند، دور می‌کند.

امام جمعه هیدج با توضیح اینکه این رسوم غلط و این مزاحمت‌ها و اسراف و تشریفات، تفاخر و به رخ کشاندن ثروت‌ها، همه موانع پیش روی ازدواج هستند که جامعه و خانواده‌ها را به چالش می‌کشند، افزود: اگر بخواهیم فاصله‌ها کم شود، باید برگردیم و آرمانی فکر کنیم و آرمانی بیندیشیم و ازدواج‌ها را مانند و شبیه ازدواج‌های دینی و اسلامی کنیم که یک مورد کامل و مصداق اکملش، ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار