نماینده، ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت عید غدیر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان، در راستای شناخت ولایت، خوانش خطبه غدیر را برای همه لازم دانست.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ 09 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه) در جلسه سیاست‌گذاری بزرگداشت عید غدیر در استان زنجان، اظهار کرد: عید غدیر خم تکامل دین اسلام بود و به قدری باارزش است که خداوند فرموده است، بعد از این واقعه، کفار توان آسیب زدن به دین اسلام را نخواهند داشت.

او ادامه داد: تاریخ اسلام از آغاز تا پایان که عصر ظهور و پس از آن رجعت و قیامت است، مدیون چند حادثه بزرگ تاریخی است؛ حادثه نخست بعثت پیامبر بزرگ اسلام (ص) است که عید بشریت محسوب می‌شود، حادثه دوم عید غدیر خم است که اگر نبود، اسلام باقی نمی‌ماند و حادثه سوم حماسه عاشورای حسینی است که اسلام را زنده نگه داشته است.

در ادامه استاندار زنجان گفت: برنامه‌های مناسبتی این ایام باید خلاقانه و محتوامحور برگزار شود.

محسن افشارچی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی برخی دستگاه‌ها و صنایع و ارگان‌ها در این مراسم نمایان می‌شود، افزود: حضور مردم در چنین مراسمی که جنبه عمومی دارد، فرصت مناسبی برای ارائه و انتقال محتوا‌های متناسب با این واقعه عظیم است، از طرفی این مناسبت‌ها بهترین ایام برای تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

همچنین دبیر ستاد بزرگداشت غدیر در استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مهمانی کیلومتری رهروان غدیر امسال با حضور ۲۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده، شکوه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی با اشاره به برگزاری جشن غدیر در مسیر چهارراه امیرکبیر تا امامزاده سیدابراهیم (ع) زنجان، اظهار کرد: حضور ۱۱۰ موکب در این مراسم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه این ۱۱۰ غرفه شامل بخش‌های فرهنگی، زنان، مداحی و شعرخوانی و بازی و تفریح کودکان و اطعام است، ادامه داد: امسال در نظر داریم چند نقطه در طول مسیر برای مدیریت هیئت مذهبی، مساجد و موسسات فرهنگی ایجاد کنیم و مراسم مدح و شعرخوانی متمرکز به یک نقطه نباشد.

یوسفی با بیان اینکه سال گذشته پیش‌بینی حضور ۲۰ هزار نفر را کرده بودیم، اما ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده داشتیم، گفت: امسال تبیین مسئله ولایت و سبک زندگی به‌عنوان دو محور اساسی در همه برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر مد نظر است.

او با اشاره به اهمیت تبیین موضوع انتخابات و فلسطین در مراسم عید غدیر، افزود: همزمان با این جشن کیلومتری در پارک‌های استان هم مراسمی خواهیم داشت که متولیان آن مردم و مساجد هستند. همچنین راه‌اندازی کاروان شادی خانوادگی خودرویی و موتوری هم در استان برنامه‌ریزی شده است. همچنین در برنامه‌های این دهه، اطعام عمومی پیش‌بینی شده است.

شهردار زنجان نیز با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، بازی‌های کودکانه و غرفه‌های دختران غدیری، گفت: شهرداری از همه ظرفیت‌های خود در راستای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این برنامه، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه شهرداری تلاش می‌کند با ارائه خدمات مختلف در ابعاد گوناگون پشتیبانی و لجستیکی زمینه برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیر را فراهم کند، اضافه کرد: مراسم متعددی در این ایام به همت مساجد و شهرداری در مناطق زنجان برگزار می‌شود برای کاروان کیلومتری غدیر نیز تامین مالی‌های لازم انجام خواهد شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار