فرماندار ابهر گفت: 180 هزار نفر از جمعیت شهرهای ابهر، خرمدره و سلطانیه واجد شرایط رای دادن در روز انتخابات هفتم اسفند امسال هستند.
کد خبر: ۱۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 23 February 2016
ولی الله ایمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: 171 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در نظر گرفته شده که از این تعداد 131 صندوق ثابت و مابقی سیار است.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از چهار هزار نفر عوامل اجرایی در این حوزه انتخابیه در برگزاری انتخابات هفتم اسفند مشارکت خواهند کرد. 
ایمانی افزود: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده 91 شعبه اخذ رای در شهرستان ابهر آرای مردم را جمع آوری خواهند شد که از این تعداد 69 صندوق ثابت و 22 صندوق دیگر سیار هستند.
فرماندار ابهر ادامه داد: از جمعیت 150 هزار نفری ابهر 107 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که این میزان 70 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهد.
وی، تعداد رای اولی های شهرستان ابهر را دو هزار و 50 نفر اعلام کرد که از این تعداد یکهزار نفر را دختران و یکهزار و 50 نفر را پسران شامل می شود.
ایمانی افزود: دو هزار و 300 نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات هفتم اسفند امسال در شهرستان ابهر مشارکت دارند.
فرماندار ابهر با بیان اینکه در شهرستان های ابهر، خرمدره، سلطانیه 36 نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند، ادامه داد: از این تعداد 23 نفر تایید صلاحیت شدند که چهار نفر انصراف دادند و هم اکنون 19 نفر در حال رقابت های انتخاباتی هستند.
وی ابراز کرد: متاسفانه در روزهای گذشته تخلفاتی از سوی نامزدهای انتخاباتی این حوزه گزارش شده که موارد در حال بررسی است و علاوه بر آن تذکرات لازم ارائه شده است.
ایمانی بیان کرد: برای رفاه حال بانوان در برخی از شعبه های پر تردد حدود 30 صندوق اخذ رای ویژه بانوان تعبیه شده است.
ایمانی ابراز کرد: خوشبختانه انتخابات امسال برای پیشگیری از تخلف های احتمالی به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می گیرد و به این منظور 45 دستگاه احراز هویت برای امنیت اطلاعات و کنترل انتخابات در محل های اخذ رای پیش بینی شده است.
وی افزود: حدود 100 بازرس وزارت کشور جدا از نمایندگان دولت در شهرستان روند ثبت نام و اخذ آرا را رصد می کنند علاوه بر این 5 نفر از هیات نظارت در محل اخذ آرا حضور می یابند.
فرماندار ابهر خاطرنشان کرد: هنگام شمارش آرا نیز نمایندگان نامزدها با رعایت قوانین و ضوابط می توانند روند شمارش آرا را رصد کنند.
وی اظهار داشت: برای حوزه انتخابی ابهر، خرمدره و سلطانیه 120 هزار تعرفه پیش بینی شده است که این تعرفه دارای کدهای مسلسل و مرتب بوده که روز جمعه این تعرفه ها به شعبه های اخذ رای اختصاص می یابند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.
استان زنجان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.
در استان زنجان 775 هزار 820 نفر واجد شرایط و 16 هزار و 535 نفر رای اولی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار