مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از اعطای مرخصی به 600 زندانی واجد شرایط زنجانی به مناسبت عید نوروز خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 05 April 2016
علاءالدین کریمی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: هر سال در آستانه عید نوروز به دستور رئیس قوه قضائیه تعدادی از زندانیان واجد شرایط به مرخصی 15 روزه می‌روند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تربیت سازنده زندانیان و آثار مثبت حضور زندانیان در کنار خانواده در ایام نوروز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در همین زمینه 600 نفر از زندانیان زنجانی به مرخصی رفتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از زندانیان تا 30 روز هم در مرخصی بودند، افزود: این اقدام نیز به منظور ایجاد فرصت برای زندانیان برای اخذ رضایت از شاکیان صورت گرفت.

کریمی با بیان اینکه قبل از عید نوروز نیز به منظور کمک به خانواده‌‎های زندانی سبد غذایی بین آنها توزیع شد، اضافه کرد: این سبد غذایی یک هفته قبل از عید نوروز در بین خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه سبد توزیعی شامل 14 قلم کالای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها بود، افزود: این سبدها بین بیش از 500 خانوار توزیع شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان همچنین از اهدای عیدی به خانواده‌های زندانی بر اساس نفرات زیرپوشش خبر داد و تصریح کرد: این کمک‌ها از سوی انجمن حمایت از زندانیان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان زنجان سال گذشته 9 سبد غذایی بین خانواده‌های زیرپوشش این انجمن توزیع کرد، گفت: ارائه سبدهای غذایی از سوی انجمن موجب کاهش بزه و آسیب‌های اجتماعی بین خانواده‌های زندانی می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به فعالیت مطلوب انجمن حمایت از زندانیان زنجان اظهار کرد: این انجمن در سطح کشور انجمن برتر است.

کریمی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان در انجام جرم نقشی ندارند، افزود: در همین زمینه و برای اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین این خانواده‌ها به صورت هر 45 روز یکبار سبد غذایی بین خانواده‌های زیرپوشش ارائه می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار