نماینده زنجان و طارم در مجلس گفت: طبق نظرسنجی، اولویت مردم برای انتخاب رئیس جمهور توجه به معیشت و اقتصاد است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵ 26 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، مصطفی طاهری امروز (چهارشنبه، ششم تیر ماه) در جمع حامیان محمدباقر قالیباف، اظهار کرد: دکتر قالیباف پنج اولویت اصلی را عنوان کرده که طبق بررسی‌های کارشناسان قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ به بعد میزان تورم بیش از ۳۰ درصد شده است، ادامه داد: میزان افزایش حقوق هماهنگ با قیمت کالا نیست و قدرت خرید مردم کم شده است.

طاهری با اشاره به اینکه اولویت اول قالیباف، بحث‌های معیشتی و افزایش حقوق متناسب با تورم است، بیان کرد: افزایش حقوق بدون درآمد پایدار تورم‌زا خواهد بود.

او اتلاف انرژی در کشور، ایجاد منابع پایدار انرژی و ساماندهی وضعیت خودرو را دیگر اولویت‌های قالیباف دانست و گفت: اگر مالیات و ارزش‌افزوده، پایانه‌های فروشگاهی به درستی اجرا شود، حداقل درآمد مالیاتی ۱.۵ تا ۳ برابر می‌شود مشکل این است که منابع در کشور درست مدیریت نمی‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه دیگر اولویت قالیباف، مسکن یعنی واگذاری زمین و ساخت یک میلیون مسکن در سه سال برای زوجین جوان است، اظهار کرد: کارشناسان می‌گویند مسکن تاثیر مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال دارد. اگر نقدیندگی به سمت مسکن برود، بهتر از سایر حوزه‌هاست.

وی با اشاره به نگاه قالیباف به اقتصاد دریا و سواحل مُکران و انسداد مرز‌های شرقی، افزود: طبق آمار غیررسمی حدود ۱۶ میلیون نفر مهاجر افغانی در کشور داریم که سبب خروج ارز از کشور و مصرف کالا‌های اساسی می‌شود، اگرچه مهاجرت ظرفیت‌هایی دارد، اما باید این مسئله ساماندهی و مدیریت شود؛ بنابراین این مهم هم جزو اولویت‌های قالیباف است.
/ایسنا

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار