رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: ضرورت توجه به امر مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از قالب هنر یکی از تاکیدات معظم رهبری است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ 29 June 2024

به گزارش تابناک زنجان، زهرا باقرزاده امروز (شنبه ۹ تیر ماه) در دیدار با خانواده شهید رحمان شاکری‌فرد، اظهار کرد: مادران شهدا الگوی صبر و استقامت هستند که در دوران دفاع مقدس صبوری کردند و امروز نیز به عنوان سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کنند.

وی در ادامه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از زبان هنر اشاره کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند با زبان هنر مفاهیم ارزشی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید ارائه کنند و امیدواریم شاهد انجام کار‌های ارزشمند و ماندگار توسط هنرمندان شهرستان در این زمینه باشیم تا رشادت‌های رزمندگان و شهدای عزیز بدون تحریف به جوانان منتقل شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به ضرورت توجه به امر مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از قالب هنر یکی از تاکیدات معظم رهبری نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در راستای استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های دوران دفاع مقدس تاکیداتی دارند که ما نیز به عنوان متولیان فرهنگ در جامعه باید نسبت به اجرای این مهم اهتمام داشته باشیم و جهادی پای کار باشیم و در این زمینه فعالیت کنیم.

باقرزاده عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، ایثارگران و همه کسانی است که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند کمترین کار است تا آرمان‌ها و یاد این عزیزان در آینده فراموش نشود.

وی با اشاره به هجمه دشمنان علیه فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، شهدا مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی هستند و دشمنان باید بدانند تا یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور جاری هست هیچ اقدامی نمی‌توانند، بکنند.

به گزارش ایسنا، شهید رحمان شاکری‌فرد یکم خرداد ۱۳۳۹، در شهرستان خرمدره به دنیا آمد. پدرش علی اصغر و مادرش سیده صفورا نام داشت. این شهید والامقام بیست و ششم مهر ۱۳۶۵‏، با سمت تکاور و نقشه‌بردار در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار