مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس اعلام بهزیستی کشور مهدهای کودک با رعایت پروتکل بهداشتی بیماری کرونا بازگشایی شده‌اند اما پذیرش کودکان تا تصمیم گیری‌های بعدی همچنان ممنوع است.
کد خبر: ۸۴۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 03 May 2020

مهدهای کودک زنجان مجاز به پذیرش کودک نیستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس اعلام بهزیستی کشور مهدهای کودک با رعایت پروتکل بهداشتی بیماری کرونا بازگشایی شده‌اند اما پذیرش کودکان تا تصمیم گیری‌های بعدی همچنان ممنوع است.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه دراین گفت و گو افزود: بر اساس برنامه اعلام شده مدیر و مسؤول فنی مهدهای کودک از ۱۰ اردیبهشت برای ضدعفونی کردن محیط، ایجاد تمهیدات بهداشتی لازم، هماهنگی ارائه آموزشهای مجازی، آغاز ثبت نام سال جدید و آموزش پرسنل قبل از بازگشایی رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا فعالیت مهدهای کودک با دو سوم نیروی اداری جهت انجام امور اداری انجام می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر آن، فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت دهی به گونه ای باید انجام شود که از ازدحام افراد در فضای بسته جلوگیری شود.

به گفته محمدی، طبق دستورالعمل های اعلام شده همه کارکنان باید مجهز به ماسک و دستکش بوده و نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند و علاوه بر آن، مواد ضدعفونی کننده در اختیار مراجعان و کارکنان مهدهای کودک قرار گرفته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: به دلیل خطرات جانی ناشی از بیماری کووید ۱۹ مهدهای کودک به هیچ وجه مجاز به پذیرش کودک نیستند و در صورت تخلف از این امر، بهزیستی استان و شهرستان با آنها قاطعانه برخورد خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع بیماری کرونا ۱۵۸ مهدکودک این استان در زمره شغل‌های زیان‌دیده از کرونا قرار گرفتند و مربیانی که در این مراکز شاغل بوده و کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخت کرده بودند از بیمه بیکاری استفاده کردند.

محمدی افزود: مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی به عنوان کسب و کارهای زیان دیده ناشی از تعطیلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا محسوب می‌شوند که برای جبران بخشی از ضرر و زیان وارده به آنها اقداماتی در دست اجرا است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار