عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بعید بودن امکان بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس گفت: به احتمال زیاد این لایحه در سال آینده بررسی شود.
کد خبر: ۱۹۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 06 March 2016
محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس در زنجان با اشاره به اینکه لایحه بودجه ارائه شده به مجلس در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است، اظهار کرد: کلیات لایحه در این کمیسیون تصویب شده است.

وی از بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده ارائه شده توسط دولت در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد و اضافه کرد: احتمال ارائه لایحه مورد نظر به صحن علنی در هفته جاری بسیار بعید است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه لایحه بودجه دو، دوازدهم به مجلس برای پیشگیری از بروز مشکل برای دولت در آغاز سال آینده تصریح کرد: بر اساس شنیده‌ها، دولت قرار است این لایحه را ارائه کند.

اسماعیلی با تاکید بر بعید بودن امکان بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس به دلیل محدودیت زمان گفت: به احتمال قریب به یقین این لایحه در سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر حل اختلاف موجود در بین مجلس و دولت در مورد لایحه بودجه ابراز کرد: این مشکل می‌تواند با هماهنگی بین هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دولت حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشارکت مطلوب مردم در انتخابات اشاره و از این حضور تقدیر کرد.

وی در پایان سخنان تصریح کرد: ملت ایران بار دیگر با حضور خود نشان دادند که حافظ و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

گفتنی است، نخستین بودجه پسابرجامی و لایحه برنامه ششم توسعه مشتمل بر 31 ماده‌ای دولت یازدهم 27 دیماه با حضور رئیس جمهور به مجلس ارائه شد.

دولت لایحه بودجه کل کشور برای سال 95 را بدون لایحه چند دوازدهم به مجلس تقدیم و معتقد بود فرصت کافی تا پایان سال برای تصویب لایحه بودجه وجود دارد، اما نمایندگان مجلس با استناد به آئین‌نامه داخلی مجلس معتقد بودند که با توجه به تاخیر 42 روزه دولت و عدم تعیین تکلیف برنامه ششم، دولت باید لایحه دو دوازدهم برای اداره کشور در دو ماه اول سال بعد ارائه کند و بعدا در فرصت مناسب لایحه بودجه 95 به تصویب برسد.

گفتنی است، در حال حاضر نمایندگان مجلس اعتقاد دارد دولت باید بودجه دو دوازدهم به مجلس ارائه کند تا در فروردین سال آینده کار دولت با مشکل مواجه نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار