علی خدایی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه دو خطه کردن راهآهن زنجان ـ تهران یکی از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در سالجاری بهشمار میرود، افزود: جدیت وزارتخانه در پیگیری و تکمیل این پروژه به حدی است که طی سالجاری و اوایل سال ۹۶، عملیات دو خطه کردن راهآهن زنجان ـ تهران به بهرهبرداری میرسد، همچنین دو خطه کردن راهآهن زنجان ـ قزوین نیز امسال در چهار حوزه به پیمانکار واگذار میشود.
وی با تأکید بر اینکه پروژه دو خطه کردن راهآهن تهران ـ زنجان نیازمند اعتبارات ویژه است، تصریح کرد: اهمیت اجرای بهموقع این پروژه حاکی از آن است که بحث حمل و نقل همواره بهعنوان یکی از اساسیترین شاخصههای توسعهیافتگی در جوامع مختلف است، لذا با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی بهعنوان یکی از ایمنترین ناوگانهای حمل و نقل عمومی در کشور بهشمار میرود، از این رو اهتمام به اجرای این پروژه میتواند گامی در راستای نزدیک شدن به این توسعه باشد.
این مسئول با یادآوری اینکه قزوین، زنجان، آذربایجانشرقی و غربی استانهایی هستند که در حوزه استحفاظی راهآهن شمالغرب اقدام به ارایه خدمات در بخش کالا و مسافر میکنند، اظهار کرد: طی ایام نوروز امسال شاهد جابهجایی بیش از ۳۳۵ هزار و ۷۸۸ مسافر از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور بودیم که این آمار حاکی از اقبال عمومی این ناوگان در بحث حمل و نقل مسافر است، هر چند معتقدیم میتوان با اقداماتی از جمله ساماندهی فضای فیزیکی ترمینال، خدمات بهتری را به مردم ارایه داد.
به گزارش ایسنا، حوزه استحفاظی راهآهن شمالغرب ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه است که این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد.