معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون شمار بستری‌های کرونایی در بیمارستانهای این استان به ۱۹۴ بیمار رسیده که این میزان در مقایسه با هفته‌های گذشته روند افزایش تدریجی را نشان می‌دهد و هفت مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.
کد خبر: ۹۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 17 July 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، دکتر علیرضا آرمانی کیان در این باره افزود: این استان طی چند روز گذشته و برای سومین بار مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت نکرد اما شمار موارد سرپایی و بستری ها روند تدریجی افزایشی را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی به ۸۴ هزارو ۸۳۲ نفر رسید که ۱۴۸ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: آمار موارد مثبت سرپایی استان طی هفته های گذشته روند افزایشی یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را تا کنترل بیماری در اولویت توجه خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۹۴ هزارو ۶۰۷ نفر رسیده است.

آرمانی کیان افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۹ هزارو ۷۷۵ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و هشت هزارو ۲۲۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۷ هزارو ۴۵۹ نفر رسیده است.

این مسوول، در مورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ شهری در استان قرمز نیست اما سه شهر زنجان، ابهر، خرمدره در وضعیت نارنجی و مابقی زرد قرار دارند.

به گفته وی، شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۵۱۲ نفر رسیده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار