مدیر‌کل راهداری استان زنجان گفت: از محل اسناد خزانه ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای تامین قیر و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی به استان تخصیص یافت.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 05 January 2021

 

عبدالحسین علی‌اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به اینکه طرح ابرار شاخص مناسبی است که بر اساس آن مقرر به آسفالت‌ریزی راه‌های روستای شده، اظهار داشت: بر اساس این طرح در سال 98 برنامه‌ریزی شد تا در هر شهرستان پنج کیلومتر از مسیر‌های روستایی آسفالت‌ریزی شود به عبارتی در هشت شهرستان قریب به 40 کیلومتر نیز آسفالت شد.

وی افزود: در سال جاری این طرح ارتقا یافت و بر اساس آن قرار بر آسفالت 240 کیلومتر از مسیر‌های روستایی بود اما بنا بر اولویت موجود ابتدا مسیر روستا‌هایی با 50 خانوار به بالا و سپس راه روستاهایی با 20 تا 50 خانوار در اولویت آسفالت‌ریزی قرار داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه برای 240 کیلومتر مذکور مناقصه برگزار شده و پیمانکاران نیز انتخاب شده‌اند، گفت: اخیرا اتفاقات مناسبی بابت تامین قیر و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در استان رخ داده است.

وی گفت: خوشبختانه دی ماه سال جاری از محل اسناد خزانه 18 میلیارد تومان اعتبار برای تامین قیر و روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی تخصیص یافت و مقرر شد تا 17 میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابع استانی به این امر تخصیص یابد و امیدواریم در سال 1400 اقدامات مناسبی در این زمینه رخ دهد.

علی‌اکبری تصریح کرد: با این‌که اختصاص قیر رایگان در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارائه شد اما با ایرادتی که بر آن وارد بود طرح دوباره به مجلس برگشت و نتیجه آن فعلا به اداره راه‌داری ابلاغ نشده است و امیدواریم با پیگیری نمایندگان استانی به نتیجه مطلوب در این راستا دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از روستا‌ها در مناطق صعب‌العبور قرار داشته و راه دسترسی مناسبی ندارند، ابراز داشت: روستاهایی همچون تات قشلاقی، چای قشلاقی، خزر‌چوپان و برخی از روستای دیگر ماهنشان راه دسترسی مناسب ندارند و نیاز به ساخت مسیر جدید بود که در فصل کاری جاری این اقدام انجام گرفته اما با توجه به شرایط کوهستانی و سخت منطقه هنوز چند کیلومتر از مسیر ایجاد نشده و پروژه نیمه کاره مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار