مدیر شیلات استان زنجان مطرح کرد:
ماهی­‌های رهاسازی شده از زاد­ و ولد ماهی­‌های بومی دریاچه به عنوان غذایی مناسب استفاده می­‌کنند که این امر علاوه بر بالا بردن کیفیت گوشت آنها، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است زیرا نیاز تغذیه‌­ای آنها بیشتر از طریق ماهی‌های بومی تامین می­‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 11 June 2017
مدیر شیلات استان زنجان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس یک پروژه اقتصاد مقاومتی است، گفت: پرورش ماهی در قفس در سدهای خاکی توده بین ابهر، بوئین سلطانیه، خان ماهنشان، حسن ابدال زنجان و میرزاخانلوی طارم اجرا می­‌شود.

محمود صیاد بورانی اظهار داشت: سدهای خاکی مناسب برای پرورش ماهی در قفس سدهایی هستند که در مواقع کم آبی یعنی شهریور ماه عمق حداقل هفت متر داشته و از لحاظ شرایط دمایی و فیزیکی و مساحت مشخص، شرایط مناسب برای پرورش ماهی را داشته باشند.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد محاسن پرورش ماهی در قفس ابراز کرد: مراحل اجرای این روش آسان بوده و ساخت قفس حدود یک هفته زمان می­‌برد. همچنین ماهی­‌های رهاسازی شده از زاد­ و ولد ماهی­‌های بومی دریاچه به عنوان غذایی مناسب استفاده می­‌کنند که این امر علاوه بر بالا بردن کیفیت گوشت آنها، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است زیرا نیاز تغذیه‌­ای آنها بیشتر از طریق ماهی‌های بومی تامین می­‌شود.

صیادبورانی با بیان اینکه صادرات ماهی استان سال گذشته 7 هزار تن بوده است، گفت: ماهی استان بیشتر به استان­‌های تهران، البرز، اردبیل، آذربایجان­‌های غربی و شرقی، کردستان و گیلان صادر می­‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس در سدهای خاکی توده‌بین ابهر، بوئین سلطانیه، خان ماهنشان، حسن ابدال زنجان و میرزاخانلوی طارم اجرا می­‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار