روز دانشجو هم گذشت;
امروزه دغدغه های صنفی و کاهش روز افزون خدمات رایگان و مناسب دانشگاهی از جنبه های کمی و کیفی یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان است اما گویا نهادها و تشکل های قدرت طلب و سیاسی تنها روز دانشجو رو فرصتی برای تبدیل دانشجویان به سیاهی لشگر های یک تفکر سیاسی خاص می دانند خصوصا در سالی که منتهی به مهمترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۳۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳ 07 December 2016
همه ساله روز دانشجو در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور شاهد هستیم که انجمن ها و احزاب مختلف دانشجویی همایش ها و نشست های زیادی را ترتیب داده و از شخصیت های سیاسی و اجتماعی نامدار دعوت به عمل می آورند تا در این میتینگ های غالبا سیاسی حضور یابند و مباحثات و دیدگاههای خود را مطرح نمایند.

رویکرد احزاب در این روز توجه به دانشجو و مقام اوست اما جالب اینکه توجه به دانشجویان در بعضی از دانشگاه های کشور با اقداماتی نظیر گل هدیه دادن به صورت نمادین و یا جشن ها و مراسم های مختلف انجام می شود. 

انجمن اسلامی دانشجویان

اما آیا توجه به دانشجویان فقط در همین یک روز حائز اهمیت است ؟ 

قطعا کارهایی نظیر هدیه دادن گل و برگزاری جشن ها میتواند مفید و ارزشمند باشد و باعث شادی و روحیه گرفتن دانشجویان شود ، اما ای کاش در کنار این کارهای حاشیه ای کمی هم به وضعیت دانشگاه ها و امکانات آن رسیدگی شود. کاش اولویت با نوسازی خوابگاه ها و بهبود خوراک دانشجویان باشد.بودجه ی این جشن ها میتواند صرف امور فرهنگی و آموزشی مختلف شود نظیر کلاس های کمک آموزشی و یا استفاده از اساتید خبره در زمینه ی آموزش زبان های خارجه و... . دانشجو حق دارد در محیطی امن و با امکاناتی کافی و مناسب تحصیل کند ، نه اینکه در خوابگاه ها از سرما بلرزد اما در روز دانشجو "گل" هدیه بگیرد!!!

امید است هر سال شاهد بهبود وضعیت دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

- یادداشتی از: مهسا کاظمی - فعال دانشجویی و پژوهشگر حوزه حقوق و جامعه مدنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار