تابناک زنجان گزارش می دهد:
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به اهمیت دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه گفت: دولت از تمام اینگونه منازل مالیات دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۳۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 05 December 2016
قطعا دولت یازدهم در کنار همه ناکامی های سیاسی در عرصه اقتصاد توانست بیش از هر زمانی جیب دولت را پر پولتر و جیب ملت را خالی تر کند زیرا با افزایش بیش از پیش الگوهای کسب مالیاتبر درآمد خزانه دولت افزود اما سفره های مردم و تاجران را بیش از هر زمانی کوچکتر نمود.

اما یکی از راهکارهای جدید دولت کسب درآمد از خانه های خالی و اجاره داده شده است زیرا از این پس دولت از تمام اینگونه منازل مالیات دریافت خواهد کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به طرح دریافت مالیات از خانه های خالی اظهار داشت: خوشبختانه در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر خانه‌های‌خالی نیز گنجانده شده است که در نتیجه آن قانون هم شامل مالیات بر اجاره و هم مالیات بر خانه‌های خالی است.

علی چگنی ادامه داد: چنانچه یک واحد مسکونی به دلایلی خارج از اختیارات مالک خالی بماند، مشمول مالیات موضوع این ماده نمی‌‌شود. اما چنانچه تعمداً به بازار اجاره عرضه نشود، پس از گذشت مدت زمان یکسال، مشمول مالیات به صورت تصاعدی خواهد شد.

وی با تاکید بر آنکه در قانون مالیات‌های ‌مستقیم، برای شناسایی خانه‌های‌خالی راهکار ارائه شده است، افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی، پیش‌تر و قبل از سال 1380 نیز وجود داشت. اما از آنجاکه از یک سو از کارآمدی لازم برخوردار نبود و از سوی دیگر خانه‌های خالی نیز با شفافیت قابل شناسایی نبودند، در اصلاحیه قانون و در اسفندماه 1380 حذف شد. تا اینکه دیگر بار در اصلاحیه سال 1394 این ماده قانونی با ترتیبات جدید احیا گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار