دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان زنجان با اشاره به اینکه صنعت ساخت و ساز حدود 300 حرفه مختلف را با خود درگیر می‌کند گفت: برای خروج این صنعت از رکود، اساتید دانشگاهها و مهندسان کارهای مطالعاتی را در دست اجرا دارند.
کد خبر: ۳۰۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 25 September 2016
 دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان زنجان با تأکید بر اهمیت بررسی تبعات فرهنگی و اجتماعی پروژه‌های اجرایی گفت: راهکارهای خروج مسکن و ساخت و ساز از رکود ارائه می‌شود.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: انجمن اسلامی مهندسان ایران با 25 سال سابقه یکی از باسابقه‌ترین انجمن‌های صنفی است و از دو سال پیش به طور رسمی فعالیت خود را در زنجان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی مهندسان یک تشکل سیاسی صنفی است ابراز کرد: این انجمن در استان زنجان یک هزار و 200 عضو شامل مهندسان رشته‌های مختلف از جمله معماری، شهرسازی، عمران، برق، مکانیک، کشاورزی و سایر رشته‌ها دارد.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان زنجان فعالیت این انجمن را به عنوان اتاق فکری در حوزه‌های کارشناسی و فنی- مهندسی برای دستگاههای اجرایی و دولتی خواند و افزود: کمیته‌هایی برای بررسی و برطرف مشکلات شهری، زیست‌محیطی و سایر بخش‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مناسب‌سازی فضاهای شهری و مکانهای عمومی بیان کرد: این انجمن برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی و مدیریت مصرف آب نیز اقدام به تشکیل کمیته کشاورزی و منابع آب کرده است.

ارجمند با اشاره به رکود صنعت ساخت و ساز عنوان کرد: کمیته فنی ذیل کارگروه مسکن از شش ماه پیش کارهای مطالعاتی خود را آغاز کرده و برای خروج مسکن و ساخت و ساز از رکود به دنبال ارائه راهکار هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساخت و ساز حدود 300 حرفه مختلف را با خود درگیر می‌کند گفت: با رکود این صنعت اشتغال در حوزه‌های بسیاری با مشکل مواجه می‌شود و برای این منظور اساتید هیئت علمی دانشگاهها و مهندسان کارهای مطالعاتی برای خروج از رکود را انجام می‌دهند.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان زنجان تهیه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های اجرایی را ضروری خواند و افزود: باید مطالعات فرهنگی و اجتماعی و تبعات آن پیش از اجرای کارهای عمرانی انجام شود.

وی به مشکلات اجتماعی و فرهنگی که در حال حاضر دامن‌گیر مسکن‌های مهر شده است اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست فرهنگی فاز صفر پروژه‌ها است و باید در آنها تبعات اجرای پروژه تا 10 و حتی 20 سال آینده پیش‌بینی شود.

ارجمند تصریح کرد: انجمن اسلامی مهندسان از نیروهای کارشناسی قوی برخوردار بوده و آماده همکاری با نهادهای فعال در تهیه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های اجرایی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار