تابناک زنجان گزارش می دهد;
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اهمیت شکل گیری موقوفات در حوزه ازدواج جوانان گفت: در استان زنجان برای تسهیل ازدواج جوانان تاکنون هیچگونه وقفی انجام نگرفته است.
کد خبر: ۲۹۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 05 September 2016
بدون شک امروزه یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور مساله افزایش سن ازدواج در بین جوانان است آنهم در حالی که نسبت به دهه های گذشته بر ضریب طلاق و آسیب های اجتماعی مرتبط با آن افزوده شده است.

البته باید توجه داشت که مساله ازدواج جوانان ارتباط مستقیمی با مسائل اقتصادی دارد و هرگاه کشور با بحران اقتصادی روبرو بوده است بر ضریب تعداد ازدواج ها تاثیر منفی گذاشته است از این رو لازم دیده می شود تا از تمام ظرفیت های دینی و ملی برای بهبود شرایط اقتصادی استفاده شود که یکی از مهمترین نمونه های آن مساله وقف می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این رابطه با اشاره به اهمیت مساله وقف در عرصه ازدواج جوانان اظهار داشت: در استان زنجان برای ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه برای نوعروس‌ها هیچگونه وقفی انجام نشده است.

حجت الاسلام احمد نیکنام لاله افزود: اوقاف استان زنجان برای تهیه جهیزیه نوعروس‌ها وارد عمل شده و با همکاری خیران، کمیته امداد و بهزیستی اقدام به تهیه جهیزیه 130 نو عروس کرده است.

وی تاکید کرد: ابتدا این تعداد برابر با حروف ابجد نام حضرت علی(ع)، 110 مورد پیش بینی شده بود که با افزایش کمک موسسه های خیریه و نهادهای بیان شده، 20 مورد نیز به این تعداد اضافه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از طرفی باید جوانان ازدواج را سهل و آسان قلمداد، نو عروس‌ها به 14 سکه برای مهریه خود قناعت و برکات و آثار خیر آن را مشاهده کنند.

حجت الاسلام نیک نام لاله اظهارکرد: رفع مسائل اقتصادی جوانان در شرف ازدواج نیازمند انجام وقف‌هایی با همین نیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار