معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست:
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه برنج در زمره محصولات تراریخته قرار می گیرد گفت: ارزیابی خطر؛ موضوعی است که باید در خصوص محصولات و موجودات تراریخته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۸۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 28 August 2016
توجه به حفاظت از محیط زیست امروزه یکی از مهمترین دغدغه های نهادهای حاکمیتی جهان است زیرا تغییرات اقلیمی در سالهای اخیر نه تنها زیست انسان را در برخی نواحی با خطر مواجهه نموده بلکه اقتصاد کشورها را نیز با خطرات جدی روبرو ساخته است.

از این رو تمام کشورهای جهان به دنبال راهکارهایی برای فظ و حراست از خود در مواحهه با خطرات هستند لذا در این رابطه امروزه استفاده از محصولات تراریخته برای تامین محصولات غذایی کافی به عنوان یکی از راهکارهای چالش برانگیز و حساسیت زا مطرح است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به مشکلات ناشی از فقدان وجود متخصصان عرصه ارزیابی خطر در محصولات کشاورزی و تراریخته گفت: بدون شک امروزه باید وزارت علوم و تحقیقات با پرورش پژوهشگران حوزه ارزیابی خطر زمینه بررسی دقیق محصولات تراریخته را فراهم کند.
 
مهناز مظاهری افزود: خوشبختانه دانشگاه شهید بهشتی در عرصه بررسی وضعیت زیستی فعالیت های خوبی را به سرانجام رسانده است که مردم ، رسانه ها و سایر نهادها می توان از نتایج آنها بهره مند گردند.
 
وی ادامه داد: در محتوای درسی جدید دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف 33 موضوع زیستی ارائه شده است که همچنین دو واحد درسی با عنوان انسان و محیط زیست نیز به زودی وارد دروس دانش‌آموزان خواهد شد که اینها می تواند موجبات آشتی کودکان و نوجوانان با محیط زیست را فراهم کند.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: برای فرهنگ سازی مناسب در بین کودکان در تلاشیم محتوای مناسبی را برای ارئه در مهدکودکها نیز فراهم کنیم.
   
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان تصریح کرد: دستورالعمل دانشگاه‌های سبز به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و در این خصوص شاخص‌های پایداری محیط زیست در دستورالعمل کار قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار