تابناک زنجان گزارش می دهد;
مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت از محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به عدم بازدارندگی جریمه های فعلی شکار غیر مجاز خواستار تشدید قوانین بازدارانده در حوزه حفاظت از محیط زیست شد.
کد خبر: ۲۸۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 27 August 2016
استان زنجان به گواه تمام مراکز سنجش محیط زیست کشور و جهان دارای یکی از بهترین زیست بوم های طبیعی برای حیات وحش است اما در سالهای اخیر با افزایش شکارچیان غیر مجاز زیستگاههای طبیعی این استان با خطرات جدی روبرو شده است.

در این رابطه مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت از محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به فعالیت شکارچیان غیر مجاز در استان اظهار داشت: متاسفانه شکارچیان پس از جلب و دستگیری اقدام به پرداخت جریمه می کنند و بار دیگر با اقدام به شکار غیر مجاز، محیط‌زیست را در معرض آسیب قرار می‌دهند.

امجد باقری افزود: می‌توان با اعمال قوانین شدیدتر شرایطی فراهم کرد تا افراد متخلف بار دیگر این اجازه را به خود ندهند که دست به چنین اقداماتی بزنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تعداد محیط‌بانان در حراست از مناطق کم است؛ هر چند همین تعداد کم نیز برابر با چندین نفر کار کرده و سعی دارند تا در حد توان از محیط ‌زیست استان حفاظت کنند و گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی حاکی از این امر دارد.

با توجه به اظهارات این مقام مسئول باید توجه داشت که در صورت اهمیت حفاظت از محیط زیست باید مردم و نهادهای مسئول در حد توان و ظرفیتهای خود بیش از پیش به این عرصه خطر توجه نمایند و نهاد های قانون گذار و قضایی نیز باید با افزایش هزینه های اعمال هلاف قانون از جمله در مورد شکار موجبات حراست بیش از پیش از محیط زیست کشور را فراهم آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار