تابناک زنجان گزارش می دهد:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ناشران بومی استانها گفت: نباید بازار صرفا در انحصار مولفان و ناشران پایتخت باشد.
کد خبر: ۲۸۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴ 24 August 2016
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های دولت یازدهم در توسعه شاخص های فرهنگی در کشور اظهار داشت: شاخص‌های فرهنگی در این دولت در بخش‌های مختلف ارتقا یافته است.

عباس صالحی افزود: اندیشه‌های برتر در حوزه مختلف فرهنگی باید شناسایی شود زیرا یکی از نقاط ضعف حوزه فرهنگی کشور همین شناسایی شده نبودن ظرفیتهای موجود است.

وی ادامه داد: با اشاره به تفاوت صنعت چاپ و حوزه نشر در استان‌ها در مقایسه با تهران افزود: باید این تفاوت‌ها به حداقل ممکن برسد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی از استان‌ها علیرغم وجود ناشران توانمند از وجود آنها به خوبی استفاده نشده است، اضافه کرد:  ناشران استانی نیز باید در بازار باشند و بازار تنها متعلق به ناشران تهرانی نباشد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت ناشران شهرستانی عنوان کرد و گفت: باید از این فرصت به نحو استفاده شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت از ناشران توانمند کشور گفت: در حوزه تولید نشر در کشور تولید کنندگان خوبی وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

صالحی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که کتاب دارای انسجام و پایداری خاص خود برای انتقال فرهنگ است.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اهمیت حمایت از ناشران استانی اظهار داشت: نباید بازار کتاب استانها در انحصار مولفان و ناشران تهرانی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار