مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به سیاست های دولت در راستای افزایش سرمایه های اجتماعی و کاهش آسیب های آن گفت: دولت از ایجاد و فعالیت سامانهای مردم نهاد حمایت می کند.
کد خبر: ۲۷۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱ 15 August 2016
امروزه سازمانهای مردم نهاد یکی از ارکان توسعه اجتماعی هر کشور و جامعه ای شناخته می شوند زیرا در قالب اینگونه سازمانها افراد با سلایق و توانمندیهای مختلف و برای حب یک مساله واحد اجتماعی گرد هم می آیند.

البته شکی نیست که پیش از خلق واژه NGO یا سازمانهای مردم نهاد (سمن) در کشور ما ظرفیتهای مشابهه ای مانند هیات و مساجد وجود داشته اند و اینگونه تشکل ها در جامعه ما بیگانه نیستند.

خوشبختانه استان زنجان یکی از استانهای فعال و پویا در حوزه سازمانهای مردم نهاد است می توان از نمونه های فعال آن به مجموعه روزبه اشاره نمود.

در این رابطه مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به ظرفیت های بالای سمن های استان زنجان اظهار داشت: خوشبختانه در طول سه سال گذشته، با احتساب سمن‌هایی که در آستانه دریافت مجوز هستند، تعداد سمن‌های استان رشدی صد درصدی داشته‎‌اند.

مسیح الله سلطانی افزود: هر چند عملکرد سمن های استان تحت نظارت مستمر و جدی قرار دارد اما تعداد تخلفات تا به امروز بسیار معدود بوده و شاید در طول سال به دو مورد هم نرسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۸ سازمان مردم نهاد به صورت مجاز در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند.

سلطانی با اشاره به نوع فعالیت های این سمن ها گفت: ۲۴.۸ درصد از تشکل‌های استان در زمینه امور خیریه، ۲۴.۸ درصد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۲۶.۷ درصد در زمینه مسایل اجتماعی و فرهنگی، ۱۷.۴ درصد در حوزه ورزش و جوانان، ۳.۴ درصد در زمینه محیط زیست و ۲.۳ درصد در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بنا بر آمارها تاکنون ۱۶۵ دوره آموزشی از جمله تسهیل در امر ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل خشم برگزار کرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان در پایان اظهار داشت: در سال جاری دولت توجه ویژه‌ای به مسایل اجتماعی دارد لذا ما نیز سعی می‌کنیم تا افرادی را که به توسعه سمن‌ها علاقه دارند را به شکل خوب و مناسبی مورد حمایت قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار