تابناک زنجان گزارش می دهد;
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش بودجه فرهنگی استان گفت: با حمایتهای استاندار زنجان بودجه حوزه فرهنگ استان به سه برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۲۷۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 12 August 2016
بدون شک یکی از تاثیرگذار ترین و مهمترین جنبه های اجتماعی یک تمدن مساله فرهنگ است و طبعا بدلیل پیچیدگی این جنبه اجتماعی برای تاثیرگذاری بر آن و همچنین حفاظت از آن در مواجهه با فرهنگ های مهاجم باید برنامه های مختلفی را پیگیری و اجرا نمود.

از سوی دیگر امروزه بر کسی پوشیده نیست که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما مورد هجمه سنگین دشمنان خارجی از جمله فرهنگ آمریکایی قرار گرفته است و طبعا تاثیر پذیری فرهنگی از یک تمدن مهاجم منجر به استحاله تمدن تاریخی و ااصیل ما خواهد شد.

لذا برای مقابله با تهاجم فرهنگی و آنچه به عنوان جنگ نرم مطرح است باید توجه داشت که اجرای برنامه هایی که منجر به حفظ شاکله فرهنگی تمدن ما می شود ضروری جلوه می کند خصوصا به این دلیل که نسل فعلی بیش از هر زمانی در معرض فراموشی سنت ها و فرهنگ های ارزشمند کشور است.

البته پر واضح است که اجرای هر برنامه فرهنگی دارای هزینه های بیشماری است لذا لازم دیده می شود که حوزه فرهنگ در بخش بودجه از پشتیبانی بالایی در بودجه مصوب کشور برخوردار باشد.

خوشبختانه در اینباره مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش سه برابری بودجه فرهنگی استان اظهار داشت: متاسفانه تا پیش از این تنها 1.7 درصد از اعتبارات استان اختصاص به بخش فرهنگ داشت اما با حمایت های استاندار این بودجه سه برابر شد.

خوشبختانه با توجه به این تغییر ارزشمند لازم دیده می شود تا پیش از پایان عمر دولت یازدهم از این اعتبار پیشبینی شده برای توسعه فرهنگی استان خصوصا در عرصه گردشگری بهره گرفته شود زیرا متاسفانه مشهود است که بدلیل عدم برند سازی مناسب برای ظرفیت های متنوع و غنی فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی و اقتصادی کمتر به عنوان یک محل مناسب برای تفریح و سرمایه گذاری شناخته می شود که طبعا سرمایه گذاری مناسب در این حوزه ها از سوی نهاد های متولی موجب جهش اقتصادی و فرهنگی زنجان نه تنها در کشور و بلکه در سطح خاورمیانه خواهد شد.

البته در پایان امیدواریم که این بودجه و اعتبارات محدود تنها برای برگزاری جشنواره های کم رونق و غیر تاثیرگذار بر فضای فرهنگی و اقتصادی استان هزینه نشود!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار