تابناک زنجان گزارش می دهد;
نماینده زنجان و طارم در این رابطه با اشاره به پیگیری مراحل راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در استان زنجان اظهار داشت: پیش‌بینی می شود که در نیمه دوم سال جاری منطقه ویژه اقتصادی زنجان عملیاتی شود.
کد خبر: ۲۶۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 26 July 2016
مدتی است که در رسانه های استان موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان مطرح می شود اما تاکنون به این واقعیت که منطقه ویژه اقتصادی چیست کمتر پرداخته شده است لذا لازم دیده می شود در ابتدا تعریفی از منطقه ویژه اقتصادی مطرح گردد.

در یک تعریف ساده و جامع مناطق ویژه تجاری صنعتی به صورت این صورت تعریف می شوند: «منطقه ویژه تجاری صنعتی به محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری های نوین در امر تولید و توسعه منطقه ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می شود را مناطق ویژه تجاری – صنعتی گفته می شود.»

با این تعریف باید اذعان داشت بر روی کاغذ شکل گیری این مناطق ویژه موجب تحول اقتصادی در زنجان خواهد شد و لذا باید از نمایندگانی که مجدانه در عرصه پیگیری تحقق این امتیاز اقتصادی تلاش می نمایند باید تشکر نمود.

نماینده زنجان و طارم در این رابطه با اشاره به پیگیری مراحل راه اندازی  منطقه ویژه اقتصادی در استان زنجان اظهار داشت: با جدیدت نمایندگان استان پیگیر راه انداری این منطقه ویژه اقتصادی هستند.

فریدون احمدی افزود: خوشبختانه یک فوریت این لایحه تصویب شده و پس از پیگیری های لازم در کمیسیون ها این طرح به صحن علنی می‌آید که امیدواریم در صحن نیز نمایندگان رای دهند تا برای اجرا تصویب شود.

وی در پایان گفت: به هر حال پیش‌بینی می شود که در نیمه دوم سال جاری منطقه ویژه اقتصادی زنجان عملیاتی شود.

با توجه به این اظهارات نماینده شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی باید امیدوار بود که در نیمه دوم سال جاری زمینه تحول اقتصادی در استان مهیا شود البته نباید فراموش کرد که در نیمه دوم سال جاری شاهد شروع فعالیتهای سیاسی جریان ها خواهیم بود و باید امیدوار بود که اجرای این طرح عظیم در گیر و دار رقابت های انتخاباتی گرفتار نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار