تابناک زنجان گزارش می دهد;
شاید تا به حال نمی دانستید که رکورد تک چرخ با دوچرخه جهان به طول 45 کیلومتر در اختیار یک آمریکایی بوده است اما آوات رشیدی ورزشکار زنجانی توانست این رکورد را شکسته و نام خود را در بین رکورد داران جهانی ثبت کند.
کد خبر: ۲۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 11 July 2016
روز گذشته یک جوان ورزشکار زنجانی با طی سه ساعت و 15 دقیقه و 54 ثانبه بصورت تک چرخ توانست رکورد جهانی این فعالیت را نصیب خود کند.

جالب توجه است که پیش از این این رکورد در اختیار یک دوچرخه سوار آمریکایی بود اما آوات رشیدی به عنوان یک جوان ورزشکار زنجانی توانست با شکستن رکورد رقیب آمریکایی خود موجبات افتخار ورزشکاران زنجانی را فراهم آورد.

در حاشیه این رخداد ورزشی مدیر مؤسسه ثبت رکوردهای ایران و آسیا با اشاره به اهمیت این رکورد جهانی اظهار داشت: امروز یک ثبت رکورد خوب و ارزشمند توسط این ورزشکار ارزنده استان زنجان انجام شد.

قاسم‌علی رضایی افزود: آوات رشیدی توانست رکورد 45 کیلومتر و 220 متر ورزشکار آمریکایی را شکسته و به نام خود ثبت کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این ورزشکار زنجانی در هفتم تیرماه سال گذشته نیز موفق شده بود تا رکورد آسیا را با ثبت مسافت 28 کیلومتر و 710 متر به نام خود ثبت کند.

لازم به ذکر است که رکورد تک چرخ با دوچرخه جهان به طول 45 کیلومتر در اختیار kurt osburn آمریکایی بوده است که آوات رشیدی از دی ماه 94 تاکنون به مدت 6 ماه تمرینات سختی را برای شکستن این رکورد پشت سر گذاشته است.

آوات رشیدی در تابستان سال گذشته نیز فاصله سردشت تا حلبچه با شعار "صلح برای همه انسان‌ها" را با مسافت 320 کیلومتر و به مدت 4 روز به صورت تک چرخ با دوچرخه طی کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
آوات رشیدی اهل سردشت (اولین شهرقربانی صلاح های شیمیایی در جهان واقع در آذربایجان غربی) می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
سلاح
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار