رئیس حوزه هنری استان زنجان:
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به ظرفیتهای ویژه فرهنگی و هنری استان زنجان گفت: شخصیت استاد حسین منزوی در زنجان به خوبی معرفی نشده است.
کد خبر: ۲۵۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰ 11 July 2016
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به ظرفیتهای ویژه فرهنگی و هنری استان زنجان در برگزاری نشست ها و برنامه های فرهنگی اظهار داشت: استان زنجان از تاریخ 21 تا 22 تیرماه سال جاری میزبان چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره خواهد بود.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: استان زنجان بدلیل سابقه تاریخی و فرهنگی غنی خود و همچنین با وجود هنرمندان توانمند با توجه به حضور شاعران و نویسنده‌های توانمند در سطح استان این قابلیت را داریم که برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری کشوری را برعهده بگیریم.

وی ادامه داد: در قالب جشنواره مهرواره تلاش شده است تا با تقویت فضای مهرورزی و همدلی و تعامل، نویسندگان و شاعران قادر باشند در محیطی دوستانه به انتقال تجربیات و نقد آثار یکدیگر بپردازند.

دبیر اجرایی جشنواره  با تاکید بر حضور میهمانهای برجسته داخلی در این جشنواره گفت: این در طی این جشنواره استان زنجان پذیرای 120 میهمان شامل اساتید و داوران برجسته کشور در حوزه شعر و داستان و همچنین شرکت‌کنندگان در این جشنواره ملی است.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره دو کارگاه آموزشی در حوزه شعر و داستان با حضور اساتید بزرگ کشور برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اعلام برنامه ریزی جهت تجلیل از شخصیت و آثار مرحوم استاد حسین منزوی در این جشنواره، عنوان کرد: استاد منزوی یک بزرگ مرد و همچنین شخصیت فاخری است که آنگونه که باید در زادگاه خود زنجان شناخته نشده است.

وی ادامه داد: باید اذعان نمود که استاد حسین منزوی شخصیت ملی است که متعلق به ادبیات ایران زمین می‌باشد و هرکس که نسبت به ادبیات غنی کشور احساس دین می‌کند باید در شناساندن بزرگان متعلق به این عرصه تلاش کند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری این جشنواره در استان گفت: هنرمندان نجیب زنجان دارای خلاقیتی بی‌نظیر هستند که تواضع بسیار آنها در بسیاری از مواقع مانع از بروز هنر متعهدشان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار