دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: فروش داروهای ترک اعتیاد در عطاری‌ها باید تحت نظارت بیشتری از جانب کمیته درمان قرار گیرد.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 22 June 2016
حمیدرضا شهبازی صبح امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری زنجان تعامل خوبی در جمع‌آوری معتادان متجاهر دارند. این در حالی است که دبیرخانه ستاد نیز باید برای جلوگیری از تکرار دستگیری یک معتاد برای چند مرتبه، برنامه‌ریزی سالیانه داشته باشد.
 
این مسئول ادامه داد: امسال برنامه‌های تبیین شده برای هفته مبارزه با موادمخدر بر آگاه‌سازی و آموزش آحاد جامعه تکیه دارد و این می‌تواند نویدی برای کاهش شیوع اعتیاد بین اقشار مختلف باشد.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیز در ادامه گفت: امسال در هفته مبارزه با موادمخدر، طرح «هر مسجد یک برنامه» را اجرا خواهیم کرد.
 
تقی نصیری با اشاره به وجود ۱۲۰۰ مسجد در سطح استان افزود: مقرر شده است هر مسجد در ماه مبارک رمضان با ارایه یک برنامه آگاه‌سازی که عوارض مصرف موادمخدر و راه‌های مداخله برای پیشگیری از شیوع مصرف را شامل می‌شود، تعداد قابل توجهی از افراد را تحت پوشش قرار دهد.
 
این مسئول با بیان اینکه بسته‌های آموزشی در اختیار مبلغان و فرمانداران قرار خواهد گرفت، ادامه داد: متاسقانه 55 درصد از خانواده‌هایی که عضو معتاد دارند، به طور میانگین بعد از سه سال متوجه این موضوع می‌شوند، از این رو توسعه آموزش‌ها می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش آمار شیوع اعتیاد داشته باشد.
 
وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در کمپ‌ها و مراکز اقامتی میان‌مدت، خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران عرصه مبارزه با موادمخدر و نیز برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در روز اول تیر، از دیگر برنامه‌های هفته مذکور به‌شمار می‌رود.
 
نصیری تاکید کرد: بر اساس قوانین مبارزه با موادمخدر، هر فرد معتاد باید یک بار در مراکز ترک اعتیاد پذیرش و بستری شود، اما این مسئله در زنجان رعایت نمی‌شود. متاسفانه در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر 50 نفر دستگیر شدند که حدود نیمی از آن‌ها چندین مرتبه قبل از اجرای طرح نیز روانه کمپ‌ها شده بودند.
 
در ادامه، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از 264 کیلوگرم انواع موادمخدر و بیش از 175 کیلوگرم پیش‌سازهای ماده مخدر شیشه کشف شد.
 
سرهنگ مختار شیرمحمدی افزود: همچنین در این مدت بیش از 213 هزار عدد قرص روان‌گردان کشف شد و 741 نفر قاچاقچی دستگیر شدند. همچنین 134 دستگاه خودرو نیز توقیف و 48 طرح در سطح استان اجرا شد.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بحث مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر رتبه اول را دارد، خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال، هفت عملیات دستگیری ویژه داشتیم که منجر به کشف 200 کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری 21 عنصر توزیع شد. همچنین 10 دستگاه خودرو نیز طی این عملیات توقیف و به پارکینگ ستاد منتقل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار