هشدار بهداشتی تابناک زنجان;
بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی مراکز علمی و تحقیقاتی ماسکهای بدون فیلتر و ساده که با قیمت 200 تومان عرضه می گردند برای مقابله با ریزگردها مناسب نیستند.
کد خبر: ۲۴۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۷ 19 June 2016
رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان زنجان با شاره به ورود توده جدید از ریزگرد به استان اظهار داشت: با توجه به ورود توده ریز گردها به استان زنجانهوای نقاط مختلف این زنجان برا افراد حساس نا سالم است.

علی اسدی افزود: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در استان زنجان ۸۸PM است لذا در حال حاضر به بیماران خاص که مشکل ریوی و قلبی دارند و زنان باردار و سالمندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور در بیرون از خانه به مدت طولانی تردد نکنند.

ماسک فیلتر دار زنجان

با توجه به این هشدار و ورود ریزگردهای خطرناک به استان به ساکنین استان زنجان توصیه می گردد از رفت و آمدهای غیر ضروری در هوای آزاد اجتناب ورزند و در صورت نیاز به حضور در هوای آزاد از ماسکهای ویژه فیلتر دار استفاده نمایند.

متاسفانه با ورود ریزگردها به کشور غالب هموطنان از ماسکهای معمولی برای مقابله با آسیب های این ریزگردها بهره می برند که یک دلیل آن نیز قیمت پایین این نوع ماسکها است .

البته باید توجه داشت که این ماسکهای بدون فیلتر و ساده که با قیمت 200 تومان عرضه می گردند برای مقابله با ریزگردها مناسب نیستند و تنها با ایجاد حس امنیت کاذب در استفاده کنندگان موجب تنفس های عمیق تر می شوند که در نتیجه موجب تشدید تنفس ریزگردهای مضر و سرطان زا می شود.

لذا اگر برای سلامت خود اهمیت قائل هستید تابناک زنجان به شما توصیه می کند از ماسکهای فیلتر دار و مخصوص که با قیمت 1500 تا 2000 تومان در داروخانه ها ارائه می گردند بهره ببرید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار