یادداشت میهمان;
یکی از مخاطبین تابناک زنجان در یادداشتی ویژه نوشت: "زنجان سومین ایستگاه تبلیغاتی رئیس جمهور سابق در سفرهای استانی است اما آیا وی در این ایستگاه و در جمع مردم شهید پرور و ولایت مدار زنجان در مورد عملکرد پر ابهام سالهای پایانی ریاست جمهوری خود پاسخگو خواهد بود؟"
کد خبر: ۲۳۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 21 May 2016
بیش از دو هفته است که رسانه های حامی جریان رئیس دوت نهم و دهم اقدام به انتشار اخبار مربوط به سفر قریب و الوقوع محمود احمدی نژاد به زنجان نموده اند و حتی شاهدیم که تیم های تبلیغاتی و رسانه ای وی با تولید و انتشار محتواهای تبلیغاتی از جمله پوستر در صدد جذب مخاطب برای مراسم سخنرانی وی می باشند.

اکنون شاهدیم که رئیس جمهور سابق کشورمان گرچه فاقد پست اجرایی است اما هنوز هم به مانند سالهای ریاست جمهوری خود علاقه زیادی به حضور در جمع مردم و سخنرانی برای ایشان دارد البته بدون شک باید جنس مراسمات فعلی احمدی نژاد را متفاوت از سفرهای استانی نخستین دور ریاست جمهوری وی دانست زیرا در شرایط فعلی نه دولت با اوست و نه بخش عظیمی از افکار عمومی جامعه که در گذشته همراه و مدافع او بودند.

امروز باید بپذیریم که گرچه احمدی نژاد به واسطه حمایت توده های مردم و وجود پشتوانه دوستداران انقلاب توانست به ناگاه از شهرداری تهران به ریاست جمهوری ایران دست یابد اما متاسفانه چند سالی است که خاطره فساد اطرافیان و خانه نشینی وی افکار عمومی دوستداران انقلاب را می رنجاند و در اذهان ایشان باقی مانده است و گذر زمان نیز نتوانسته است درمانگر تلخی های آن باشد.
لذا امروز که احمدی نژاد قصد سفر به زنجان و یا به عبارت بهتر سرزمین مدافعان انقلاب را دارد این سوالها در ذهن هر مخاطب آگاهی در جریان است که محمود احمدی نژاد اکنون که دیگر در قدرت نیست آیا پرده از دلایل رفتار ناپسند خود در سالهای پایانی قدرت برخواهد داشت؟

بدون شک امروز هر مخاطب با بصیرتی دو سوال مهم و تاثیرگذار را در رابطه با احمدی نژاد در ذهن دارد که اولین آن سطح رابطه فعلی رئیس جمهور سابق با مرد پر حاشیه دولت خود یا همان ا.ر.م است که بخاطر وی حتی حاضر شد با برخی از انقلابی ترین چهره های هئیت دولت خود نیز برخورد نماید!

و طبعا دومین سوال افکار عمومی از احمدی نژاد نیز مربوط به دلایل خانه نشینی وی در مواجهه و مقابله با دستور صریح رهبر انقلاب (حفظه الله) در رابطه با برکناری ا.ر.م می شود که این مورد به تنهایی می تواند شائبه فاصبه گرفتن از ولایت فقیه را در افکار عمومی زنده نگه دارد.
لذا باید بی پرده این واقعیت را مطرح نمود که احمدی نژاد در صورتی می تواند برای مردم تبدیل به همان احمدی نژاد محبوب دولت نهم شود که نسبت به این دو سوال، واضح و بی پرده اعلام موضع نماید.

از سوی دیگر باید توجه داشت که امروز مهمترین نقد منصفانه و عمومی نسبت به عملکرد 4 ساله پایانی محمود احمدی نژاد مربوط به رویکرد قانون گریزی و فرار از رویکرد کارشناسانه به امور مملکتی است!

در واقع نگارنده که خود یکی از حامیان تفکر انقلابی احمدی نژاد در 4 ساله اول رباست جمهوری وی بوده است امروز همانند بخش عظیمی از هواداران انقلابی و سابق وی با این پرسش چالش برانگیز روبرو است که چرا دولت وی در 4 ساله دوم خود تبدیل به یکی از پر تنش ترین و غیرکارشناسانه ترین دولتهای تاریخ انقلاب شد بطوری که تاکنون مخالفین و زاویه داران با انقلاب به واسطه همان 4 سال توانسته اند به تخریب و استهزاء هوارادان متعهد و انقلابی وی بپردازند!

به عبارتی دیگر چگونه می توان به غیر از برداشت عمومی "فاصله گرفتن از ولایت فقیه" تفسیر دیگری نسبت به اقدام وی در مواجهه با دستور صریح و بزرگوارانه رهبر انقلاب در برکناری معاون اولش داشت، در حالی که مردم به واسطه همراهی احمدی نژاد با اصول و پایه های انقلاب از وی در مقابله با هجمه های ضد انقلاب و هاشمیون دفاع و حمایت می کردند.

حال که بیش از سه سال از پایان دولت دهم می گذرد واضح و مبرهن است که احمدی نژاد بار دیگر سودای بازگشت به قدرت را در سر می پروراند لذا اکنون که قطار تبلیغات وی به زنجان و دیار شور و شعور حسینی رسیده است باید وی را دوستانه با این واقعیت مواجه نمود که امروز دیگر آن محمود احمدی نژاد خرداد 84 نیست و اگر به سوالات مردم نسبت به عملکرد سالهای پایانی قدرت خود پاسخ ندهد طبعا هیچ گاه قادر به بالارفتن از پله های ساختمان خیابان پاستور نخواهد شد!

حال انتخاب با شخص احمدی نژاد است که یا قاطعانه تصمیم به پاسخگویی به افکار عمومی گیرد و یا به مانند چند سال گذشته صرفا از ایستگاه زنجان و ایستگاههای آتی با یک سخنرانی تکراری عبور کند اما به شخصه امیدوارم که وی در سخنرانی خود زمانی را هم برای گفتگوی صادقانه با مردم و پاسخگویی به افکار عمومی در نظر گیردتا شاید به واسطه آن شاهد بازگشت مجدد آن مرد مورد علاقه آحاد دوستداران انقلاب و شهداء باشیم.


یادداشتی از : ص.محمدی - فعال فرهنگی


- یادداشتهای ارسالی و منتشر شده مخاطبان عزیز در تابناک زنجان الزاما انعکاس دهنده سیاستهای و دیدگاههای تابناک زنجان نمی باشد -
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
واقعا باید یکی این سوالها رو ازش قبل سخنرانیش بپرسه
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
خاطر ات پر تنش و پر استرس احمدی نژاد در سال های قبل خیلی ادم ازرده خاطرم میکنه
بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
شورای نگهبان باید احمدی نژاد رو رد کنه چون صلاحیت ریس جمهوری نداره اون جز مشایی و بقایی به حرف هیچ کس اهمیت نمیده
سعید مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
هر موقع ایشان را مراجع تقلید به حضور بپذیرد وقبولش کنند می توان به او اعتماد کرد در غیر اینصورت با توجه اعقاید خطرناک ایشان و عملکرد نامناسب ویدر مقابل رهبری و بزرگان نظام قطعا ملت او را فرد امین نخواهند دانست
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
قطعا هرکس با او مناظره کند او به این دو سوال پاسخ خواهد داد ، در حالی که هیچ کس حاضر به مناظره با او نیست و قطعا در آینده ای نه چندادن دور خود او این دو سوال را پاسخ خواهد داد ..و مهمترین خصوصیت او مردمی بودن اوست . و این برای همه مستظعفین کافیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار