استاندار زنجان:
استاندار زنجان با اشاره به تولید سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول کشاورزی گفت: از این میزان ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تن در داخل استان و مابقی به خارج از استان زنجان صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷ 21 May 2016
جمشید انصاری شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجهه فعالیت کشاورزی استان نسبت به سایر استانهای کشور قوی است، اظهار داشت: بر اساس گزارشات 10 واحد درصد جمعیت روستایی استان زنجان از متوسط جمعیت روستایی کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه زنجان نسبت به بسیاری از مناطق کشور از میزان قابل قبولی بارش سالانه و منابع آبی برخوردار است و به همین دلیل است که فعالیت کشاورزی در این استان توجیه شده است، تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل برداشت‌های غیرمجاز آب و روشهای سنتی کشت در این بخش مشکلاتی تامین آب را به وجود آورده است به طوری که افت سطح آبهای زیرزمینی و افت آب در دشت‌های استان نمونه بارز این اظهارات است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری روستایی استان زنجان کمتر از هفت درصد و در برخی از مناطق از 4 تا 5 درصد هم پایین‌تر است، عنوان کرد: این موضوع حاکی از عدم تمایل روستائیان برای ترک فعالیتهای مربوط به بخش کشاورزی و مهاجرت به شهرها است.

وی با بیان اینکه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور بهبود وضعیت روستائیان برنامه‌ریزیهای مدونی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: شورای حفاظت از منابع آبی استان زنجان در حدود دو سال اخیر در زمینه استفاده از منابع آبی سطحی و زیرزمینی برنامه‌هایی داشته است.

انصاری ابراز کرد: با تلاشهای انجام گرفته توانستیم قبل از تصویب برنامه ششم توسعه برنامه ششم کشاورزی و آب خود را تنظیم کنیم.

وی اقدامات انجام گرفته در زمینه الگوی کشت جدید، ترویج کشت ارقام اصلاح نژاد شده و موارد مربوط به طرحها و برنامه‌های پژوهشی در حوزه کشت سنتی در استان زنجان را بسیار مطلوب گزارش کرد.

استاندار زنجان گفت: بر اساس برنامه‌های تدوین شده بنا داریم تا پایان فصل زراعی آینده 60 هزار هکتار از اراضی هدف کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه زراعت و تولید مواد پروتئینی حرفهای زیادی برای گفتن دارد، عنوان کرد: 1.35 درصد اراضی کشور مربوط به استان زنجان است این در حالی است که میزان تولیدات بخش کشاورزی ما 2 برابر این نسبت یعنی 2 میلیون و 700 هزار تن گزارش شده است.

انصاری تصریح کرد: البته از این میزان 600 تا 650 هزار تن در داخل استان و مابقی به خارج از استان زنجان صادر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار