مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت خبر داد؛
مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت با اشاره به فعالیت چهار هزار موسسه قرآنی در سطح کشور از ساماندهی فعالیت این موسسات خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 21 May 2016
حسن محمدی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح تشکل های قرآنی زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دومین نشست سراسری روسای هیئت مدیره و مدیران عامل اتحادیه های قرآنی، افزود: این نشست دومین نشست مدیران عامل و روسای هئیت مدیره استانها است که به میزبانی استان زنجان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این نشست ها مباحث مربوط به ارتقای سطح جایگاه مردمی در کشور، انسجام بین موسسات و اتحادیه های مردمی و تعامل با دستگاها در خصوص ترویج  قرآن مد نظر است.

مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت  اظهار کرد: در این جلسه کارگاهی موارد مختلف استانها، موضوع شورای قرآنی استان ها، هیئت رسیدگی مربوط به امور استانها، تعامل با دستگاه های مختلف و چالش ها در این موسسات قرآنی بررسی می شود.

محمدی تاکید کرد: استان زنجان ظرفیت بی بدیلی در فعالیت های دینی و قرآنی دارد و در الگو سازی حوزه های دین و عترت فعال است.

وی با اشاره به  فعالیت چهار هزار موسسه قرآنی در سطح کشور از ساماندهی حرکت های خود جوش در این موسسات خبرداد.

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون توسعه فعالیتهای قرآنی در مناطق محروم  و روستاها، ابراز کرد: باتوجه به وجود مناطق پر خطر فرهنگی و محروم، برنامه های قرآنی در این مناطق به جد پیگیری می شود و در اولویت کاری است.

وی از اجرای طرح تربیت معلم در روستاها خبر داد و افزود: این طرح در روستاهای سراسر کشور برگزار می شود.

به گفته محمدی، تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآن با هدف انسجام‌ دهی به فعالیت‌های قرآنی، تاسیس معاونت قرآن ذیل معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص بودجه‌های قرآنی از جمله اقدامات مناسبی است که در راستای  رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه بودجه قرآنی طی سال گذشته صفر بود، افزود: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران باید به مباحث قرآنی توجه شود،  امسال بودجه اختصاص یافته به موسسات قرآنی ۲۰۰ میلیارد تومان است.

محمدی در پاسخ به پرسش خبرنگارمهر در خصوص چالش های فرا روی توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: نبود برنامه جامع آموزش قرآن عمومی و عملیاتی نشدن منشور توسعه قرآنی از چالش های پیش روست که باید مرتفع شود.

وی  همچنین نبود بیمه فعالان قرآنی را ازمهمترین مشکلات دانست و تصریح کرد: نگاه وزارت کار به این موسسات نگاه بنگاهی نباشد.

مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت  از وجود ۷۰۰ شعبه زیر مجموعه جامعه القرآن کریم در کشور خبر داد و گفت: در کشور ۱۵ هزار موسسه و مرکز قرآنی با ۷۵ هزار نفر عضو وجود دارد.

محمدی افزود: راه اندازی این تعداد موسسه قرآنی ظرفیت بسیار عظیم و بی بدیل است که  باید درک عظیمی از این ظرفیت داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، در خصوص حضور بانوان در فعالیت های قرآنی گفت: ۷۰ درصد مخاطبان و متولیان قرآنی بانوان هستند که این امر مبین اهمیت دادن بانوان به مباحث دینی و قرآنی است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت گفت: طرح «رحله» در تابستان سال گذشته با استقبال مناسبی برگزار شد اما متاسفانه بودجه ها برای فعالیتهای قرآنی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار