كارشناس اداره كل هواشناسي استان زنجان گفت: ناپايداري‌هاي جوي تا دوشنبه هفته جاري در اين استان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 07 May 2016
حسين سلطاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون آسمان استان زنجان صاف تا قسمتي ابري است و از بعدازظهر افزايش ابر در آسمان مناطق مختلف استان را شاهد خواهيم بود.

وي يادآورشد: از بعدازظهر امروز بارش پراكنده باران با وزش باد بيش از 40 كيلومتر بر ساعت همراه خواهد بود. كارشناس اداره كل هواشناسي استان زنجان گفت: ناپايداري‌هاي بيان شده براي فردا/ يكشنبه/ نيز پيش بيني شده است.

 سلطاني افزود: براي دوشنبه هفته جاري بارش باران وجود ندارد و وزش باد در اين روز تا سرعت 40 كيلومتر بر ساعت خواهد بود. وي ادامه داد: تغيير محسوسي در دماي هواي استان براي هفته جاري پيش بيني نمي شود.

كارشناس اداره كل هواشناسي استان زنجان گفت: آب بر با 26 درجه بالاي صفر گرمترين و زنجان و خرمدره با هشت درجه بالاي صفر سردترين مناطق استان زنجان در 24 ساعت گذشته بود.

به گفته سلطاني دماي فعلي زنجان 15 درجه بالاي صفر است و اين ميزان نسبت به روز گذشته در اين ساعت يك درجه افزايش دارد. اوضاع جوي و شرايط اقليمي مناطق استان زنجان بر حسب پستي و بلندي هاي آن سخت متغير است. در مجموع ارتفاعات داراي آب و هواي سرد كوهستاني، زمستان هاي پر برف و سرد و در تابستان معتدل و خشك مي باشد.

در اين ميان دره هاي قزل اوزن داراي آب و هواي معتدل تر بوده و داراي زمستان هاي معتدل و تابستان هاي به نسبت گرم است. جلگه هاي بين ارتفاعات نظير جلگه سجاس، منطقه قشلاق‌هاي افشار و قسمت سفلاي زنجان رود داراي آب و هواي معتدل تري هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار