مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بوم‌گردی شهرستان بیرجند حائزرتبه برتر کشوری شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 04 September 2023

به‌گزارش  تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث خراسان جنوبی اظهار کرد: در نخستین سمینار خانه‌های بوم گردی ایران، اقامتگاه بوم گردی کاظم‌آباد شهرستان بیرجند با نظر کارشناسان و بازرسان عامل تطیبق و استانداردسازی، از میان بیش از ۱۵۰۰ بوم گردی فعال کشور و ۹۰ بوم‌گردی استان، برگزیده و به عنوان اقامتگاه بوم‌گردی برتر کشوری تجلیل شد.

وی گفت: نخستین سمینار خانه‌های بوم گردی ایران، طی روز‌های ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه در محل اردوگاه شهید باهنر و سالن همایش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و از ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی برتر کشور تجلیل شد.

تکمیل زیرساخت‌‎های روستای هدف گردشگری ازمیغان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: عملیات اجرای شبکه برق اقامتگاه بوم‌گردی فدک و تامین روشنایی یکی از کوچه باغ‌های روستای هدف گردشگری ازمیغان به طول حدود ۱۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

محمد عرب بیان کرد: ایجاد، تقویت و تکمیل زیرساخت‌‎های مناطق گردشگری به ویژه مناطق نمونه و روستا‌های هدف برای رفاه حال گردشگران ورودی به شهرستان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره است و امید داریم با توسعه حداکثری زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری به ویژه در جاذبه‌های طبیعی شهرستان شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد بومی محلی در این نقاط باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان طبس افزود: روستای شگفت‌انگیز ازمیغان از معدود روستا‌های کویری است که رودخانه دائمی دارد و به همین دلیل چهره‌ای متفاوت نسبت به سایر روستا‌های کویری دارد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار