رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امر مبارزه با خودرو‌های شوتی یکی از اولویت‌های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که در این زمینه کار شناسایی سرشبکه‌ها و باند‌های دخیل در امر قاچاق سوخت و خودرو‌های شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از۱۹۰۰دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷ 24 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ یدالله دهقان گفت: خودروی شوتی به خودرو‌های سواری و وانت تیز رویی گفته می‌شودکه رانندگان آن‌ها غالباً با ارتکاب تخلفاتی از قبیل پلاک مخدوش، پلاک مسروقه، پلاک فاقد اصالت، موتور تقویت شده، تجهیز به سیستم دودزا و میخ‌های سه پا و یا تغییر کاربردی ماشین از طریق برداشتن صندلی عقب و شاسی کشی ماشین ... و معمولا با سرعت بسیار بالا در جاده‌ها حرکت و اقدام به قاچاق کالا یا سوخت می‌کند که این خودرو‌ها بیشتر از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و بعضا پراید یا زانتیا است.

وی بیان کرد: برای مقابله بااین گونه خودروها، همه سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و جلوی عرضه خارج از شبکه و فروش فرآورده‌های نفتی بصورت غیرقانونی توسط سازمان‌های مربوطه گرفته شود و لذا استان‌های همجوار به صورت جدی و کامل در امر مبارزه با خودرو‌های شوتی ورود پیدا کرده و مجازات‌های سنگین و بازدارنده در خصوص این خودرو‌ها اعمال شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کامل اجرا شود.

سرهنگ دهقان اظهار کرد: اغلب خودرو‌های شوتی سطح استان شناسایی شده است و اقدامات قانونی لازم در خصوص توقیف و معرفی آن‌ها به مراجع ذیصلاح صورت می‌گیرد لیکن باتوجه به اینکه خودرو‌های شوتی غالباً غیربومی هستند و از سایر استان‌ها اقدام به حمل قاچاق کرده و از این مسیر تردد دارند لذا تعداد و میزان آن‌ها متغییر است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: امر مبارزه با خودرو‌های شوتی یکی از اولویت‌های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که دراین زمینه کار شناسایی سرشبکه‌ها و باند‌های دخیل در امر قاچاق سوخت و خودرو‌های شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز در چهار مرحله این طرح انجام شده که منجر به توقیف بیش از ۲۳۰دستگاه خودروی شوتی در سطح استان شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

سرهنگ دهقان بیان کرد: به جهت برخورد قاطع و بهتر با خودرو‌های شوتی طی هماهنگی‌های صورت گرفته و مصوبات شورای تامین استان خودرو‌های شوتی که توقیف می‌شوند به غیر از پرداخت جریمه و رسیدگی به پرونده آن‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی برای بار اول به مدت ۳ماه و در صورت تکرار به مدت ۶ماه و یا بصورت سیستمی توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودرو‌ها شوتی توقیفی در طول مدت توقیف با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط تا پایان مدت توقیف مسدود می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار