سرکنسولگری ایران در هرات وعده داد:
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان برای تسهیل شرایط تردد گردشگران و تجار در مرز ماهیرود قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 11 December 2021
 
"محمد صدیقی فر" در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، افغانستان را فرصت خوبی برای توسعه استان دانست و برای صدور ویزای گردشگران و تجاری که قصد دارند از مرز افغانستان وارد ایران شوند، قول مساعد داد.
وی اجرای هر چه سریع تر جاده ماهیرود- فراه را هم خواستار شد.
استاندار خراسان جنوبی هم با تاکید بر تسهیل شرایط تردد گردشگران و تجار در مرز ماهیرود گفت: این اقدام با ارائه خدمات گسترده تر و ایجاد زمینه های لازم برای صدور ویزا در مرز مقدور و میسر است.
"جواد قناعت"، مرز را فرصتی مناسب برای توسعه خراسان‌ جنوبی دانست و گفت: وجود ۴ بازارچه مرزی در چهار شهرستان استان، ظرفیت بسیار بالقوه ای است که باید به خوبی از آن بهره برداری کرد.
وی با اشاره به فعالیت های مرز ماهیرود، تصریح کرد: هنوز از تمام توانمندی ها و ظرفیت های مرز ماهیرود استفاده نشده است.
به گفته وی بخشی از این ضعف به استان برمی گردد چون این فرصت را آن طور که باید، دیده نشده و بخشی هم به تحولات آن سوی مرز مربوط می شود.
وی تصریح کرد: در اولین فرصت، جلسه دو جانبه ای با والی فراه در مرز ماهیرود برگزار و در زمینه توسعه مراودات و مبادلات تجاری بحث و تبادل نظرهای لازم انجام خواهد شد.
وی یاداور شد: این دیدار می تواند به انعقاد تفاهم نامه های همکاری منجر شود که در قالب آن بتوان از فضای ایجاد شده در افغانستان برای استان استفاده کرد.
وی بهسازی راه ماهیرود- فراه را از برنامه‌های اولویت دار استان عنوان کرد و گفت: این راه به تسهیل روابط دو استان خراسان جنوبی و فراه کمک می کند، لذا اجرای آن باید با استفاده از منابع ملی شتاب گیرد.
 وی تاکید کرد: موضوع اعتبارات ملی این پروژه به طور ویژه دنبال خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار