هملت در قم روی صحنه می رود

نمایش «هملت» کاری از گروه تئاتر گاراژ، در محل پلاتو ماه فرهنگسرای جوان قم به روی صحنه می رود.
کد خبر: ۲۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 06 August 2016
به گزارش تابناک قم، این نمایش برداشتی آزمایشگاهی از نمایشنامه «هملت؛ شاهزاده دانمارک»، اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس و شاعر انگلیسی قرن شانزدهم میلادی است که به نویسندگی احسان عزتی و کارگردانی علی علوی مسعودی به روی صحنه می رود. 

نویسنده این نمایش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره متن و پلات این نمایش گفت: در بخشی از متن نمایشنامه شکسپیر، هملت در مورد نمایش و لزوم وجود آن می گوید که بازیگران برای یک افسانه برای یک سودا، روح خود را چنان در قالب تصوراتشان در می آورند که از تاثیر آن چهره هایشان یک سر رنگ می بازد، اشک در چشمانشان می نشیند، آشفتگی در هیاتشان پدیدار می شود، صدایشان درهم می شکند و حرکات و سکناتشان همه به ریخت پندارشان در می آید و این همه برای هیچ! ... بازیگران نمی توانند رازی را پنهان کنند، همه را خواهند گفت.

احسان عزتی اظهار کرد: هملت در واقع از رازی آگاه می شود که خود اطمینانی به درستی آن ندارد در واقع این نمایش است که راه را به هملت نشان می دهد. 

وی خاطرنشان کرد: هملت، داستان معروف شاهزاده ای دانمارکی است که توسط روح پدرش از راز قتل او آگاه می شود و در پی انتقام از عموی خود بر می آید. 

کارگردان این نمایش نیز در رابطه با مرحله های تولید این نمایش به خبرنگاران گفت: هملت با تلاش هر روزه تیم بازیگران و عوامل در 9 ماه به مرحله نخست اجرا رسید، در این مرحله از مهم ترین دغدغه های گروه اجرایی، نمایش این کار برای علاقه مندان به هنر نمایش در استان قم است. 

علی علوی مسعودی اضافه کرد: پس از چندین سال تمرین و اجرا در قم، می دانیم که درک نمایشی مردم قم در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد و به همین دلیل اجرا در قم، جزو لذت بخش ترین مرحله های تولید برای این اثر است. 

وی خاطرنشان کرد: به جز یکی دو سالن، محل دیگری برای ایجاد ارتباط با مخاطب در استان قم وجود ندارد و این باعث سخت تر شدن ارتباط با هنرمندان و هنردوستان این استان می شود. 

حبیب ارمکان، سعید اکبرزاده، مهدی سلیمانی و احسان عزتی (بازیگران)، علی علوی مسعودی (آهنگساز)، مصطفی معراجی (عکاس)، سالار حسینی فر (طراح نور) ، هانی عبدالمجید (گرافیک) و حامد گایینی (مدیر اجرایی) این نمایش هستند. 

نمایش هملت در محل پلاتو ماه فرهنگسرای جوان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر از 20 مرداد ماه جاری تا پنجم شهریورماه امسال، همه روزه از ساعت 19 روی صحنه می رود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار