فرهنگ سازی غذایی معقوله ای مغفول

معاون نظارت و ارزیابی سازمان غذا و داروی کشور گفت: درج اطلاعات بر روی کالاها نباید تنها برای رفع تکلیف باشد چرا که این اطلاعات معرف ماهیت و کیفیت آن مواد غذایی است.
کد خبر: ۱۳۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 16 November 2015
معاون نظارت و ارزیابی سازمان غذا و داروی کشور گفت: درج اطلاعات بر روی کالاها نباید تنها برای رفع تکلیف باشدچرا که این اطلاعات معرف ماهیت وکیفیت آن موادغذایی است.

به گزارش ایرنا؛ دکتراکبر عبدالهی درهمایش کشوری برچسب گذاری و نشانگرهای تغذیه ای دراستان همدان افزود:یکی از وظایف ما تامین ایمنی غذا است که دراین راه کارهای زیادی را انجام داده ایم.

وی اظهار کرد:درحوزه فرهنگ سازی غذایی آنگونه که بایدکار نکرده ایم و درحوزه اعتماد سازی بایدجدی ترفکر کنیم.

عبدالهی با اشاره به موضوع اعتماد به عنوان مقوله ای که مسئولان باید بیشتر به آن فکر و عمل کنند افزود:اعتمادمردم به مسئولان دچارتزلزل شده ومسئولان بایدبه عنوان بازوان اجرایی دولت درپی افزایش این اعتماد باشند.

وی مشتری محوری و احترام به خواسته های مردم را بزرگترین نیاز جامعه دانست و گفت: سالها است که اطلاعات مربوط به مواد غذایی بر روی بسته بندی آن درج می شود اما به گونه ای نیست که قابل خواندن و درک برای همه گروه های مختلف جامعه باشد.

وی تصریح کرد :تغییر این نوع برچسب گذاری به شکلی که قابل درک برای همه مردم باشد احترام به مصرف کننده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این همایش گفت: سال ها است در همه کشورهای دنیا برچسب ها بر روی مواد و کالاها وجود دارد.

ایرج خدادادی افزود :در همه کشورها متولیان با این کار سعی در ایمن کردن مواد غذایی دارند.

وی بیان کرد: همیشه یک سری اطلاعات در خصوص ارزش غذایی و تاریخ تولید قید می شود و به منظور انتخاب آگاهانه تر بر روی مواد درج می شد.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته نوع دیگر برچسب گذاری رواج یافته است و سازمان غذا و دارو هم در ایران در راستای این سیاست ها طرح جدید نشانگر های تغذیه ای را پیاده کرده است.

وی بیان کرد: با این برچسب ها دیگر نیازی به محاسبه نیست و افراد آشنایی کامل با نماد رنگ های سبز، قرمز و زرد دارند.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار