معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اعلام کرد: تداوم قطعی برق موجب ایجاد وقفه و کاهش تولید و در نهایت باعث التهاب در سطح بازار خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 14 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، افزود: تامین زیرساخت های تولید به ویژه آب و برق و گاز از اهداف اصلی برنامه های توسعه اقتصادی استان است و این موضوع همواره در دستور کار جلسات اقتصادی و مدیریت استان بوده است.

وی با اشاره به نوسانات و قطعی های مکرر برق در هفته های اخیر و خسارات وارده به تولید، افزود: انتظام بخشی به این موضوع از درخواست های معقول و منطقی تولیدکنندگان است که دستگاه‌های اجرایی ذیربط ضمن هماهنگی لازم باهم، اطلاع رسانی به موقع به واحد های تولیدی را به درستی انجام دهند.

معاون استاندار تهران در ادامه به نوسانات و قطعی برق بدون برنامه ریزی و بدون اطلاع رسانی درست اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام موجب خدشه دار شدن زنجیره تامین خواهد شد و در نتیجه باعث التهاب در سطح بازار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده تولید برق در کشور و افزایش تقاضای ناشی از رشد توسعه صنعتی استان تهران ضرورت دارد بستر های لازم برای تولید مورد نیاز برق فراهم و هرچه سریعتر متقاضیان تعیین تکلیف شود و این آمادگی در سطح استان در داخل شهرکهای صنعتی جهت واگذاری زمین رایگان و سایر مشوقهای دیگر وجود دارد.

عسگری خاطرنشان کرد: واحد های تولیدی بزرگ برای جلوگیری از خسارت های وارده از ظرفیت های تولید انرژی و ژنراتور های خود استفاده کنند و وزارت نفت سوخت مورد نیاز آنها را تامین کند.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی مربوطه درخواست کرد: ساز و کار مناسبی برای تعیین و دریافت خسارت‌های وارده به واحد های تولیدی طراحی و کانال ارتباطی لازم ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار