مدیر ورزش شهرداری زنجان گفت: 7 پایگاه ورزش همگانی در سطح شهر زنجان دایر می‌شود.
کد خبر: ۹۷۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 26 June 2021

صدیقه جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری زنجان، در راستای سالم‌سازی جامعه ایجاد زمینه ورزش همگانی برای همه افراد جامعه است.

مدیر ورزش شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر به‌ دلیل بی‌ثباتی در فعالیت مستمر باشگاه‌های ورزشی به‌دلیل شیوع کرونا، اغلب شهروندان ورزش در خانه را جایگزین کرده‌اند، اما سکونت در آپارتمان‌های چند متری این امکان را برای ورزش کردن در فضای مناسب محدود کرده است، اضافه کرد: در همین راستا طرح ورزش صبحگاهی با هدف توسعه ورزش همگانی در تزریق نشاط، تندرستی و امید به شهروندان در عصر کرونا اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق جلسه مشترک با دستگاه‌های ذیربط هفت پایگاه ورزش همگانی در سطح شهر زنجان دایر خواهد شد، افزود: این پایگاه‌ها در پارک ملت، پارک بانوان، شرق کارخانه کبریت، پارک رجایی، پارک بانوان غرب و پارک نجوم دایر می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه روزهای زوج ورزش صبحگاهی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و ورزش عصرگاهی از ساعت ۱۹ تا ۲۰ عصر برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مدیریت و برگزاری ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی به ترتیب با ارگان‌های زیر خواهد بود و پایگاه پارک ملت یا شهربازی توسط انجمن مهرانه پایگاه پارک رجایی و پارک گلشهر توسط سپاه ناحیه پارک بانوان شرق و کارخانه کبریت توسط سازمان فرهنگی خواهد بود.

مدیر ورزش شهرداری زنجان گفت: توسعه سلامت جسمانی افراد با ورزش، تقویت سیستم ایمنی در شرایط بیماری فراگیر، تقویت تاب آوری افراد در شرایط بحران، افزایش انسجام اجتماعی با محوریت تمرینات محلی و کاهش خطر با فراهم کردن فضای ورزشی برای افرادی که تمایل به حضور در باشگاه یا فضای ورزشی دارند از اهداف اجرای این طرح است.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری ورزش صبحگاهی در شادابی و نشاط بانوان بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در سطح قهرمانی بانوان موثر بوده و شاهد پیشرفت بسیاری در این حوزه هستیم.

جعفری با تاکید بر اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی که در حفظ سلامتی بانوان موثر است، اضافه کرد: ارتقای سلامت جسمی و روانی بانوان محلات، افزایش نشاط اجتماعی زنان و مشارکت حداکثری بانوان محلات در ورزش و افزایش تحرک از اهداف این طرح است.

مدیر ورزش شهرداری زنجان در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها شاهد توسعه و گسترش ورزش همگانی در بین بانوان و به دنبال آن پرورش قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف و افتخارآفرینی آنان در میادین مختلف باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار