این روز‌ها اگرچه می‌بایست در تکریم سال‌ها خدمت صادقانه، خالصانه و توام با موفقیت‌های بی شمار هادی سبزواری رییس هیات ورزش‌های همگانی باشیم، اما نه تنها این جایگاه رفیع بنیانگذار توسعه ورزش همگانی استان از دید مسوولان ورزش مغفول مانده، بلکه اکنون در نبودش آبستنی از حواشی متعدد پرجمعیت‌ترین هیات ورزشی را درگیر خود ساخته است.
کد خبر: ۹۶۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 23 May 2021

هادی سبزواری بواسطه ۱۳ سال ریاست مستمر در راس هیات ورزش‌های همگانی، نه تنها توسعه علمی و دانش عمومی اهمیت ورزش در نهاد خانواده به خصوص بانوان را به تحقق رساند، مشارکت شهروندان در ورزش‌های همگانی را به بالاترین درصد میانگین کشوری ارتقا داد تا جاییکه استان همدان پیش قراول توسعه ورزش در بین آحاد جامعه به نسبت جمعیت نام گرفت.

به گزارش تابناک همدان، افزون بر موفقیت‌های چشمگیر کسب شده در رشد و اعتلای ورزش‌های همگانی در بخش عمومی، شهروندی و حتی روستانشین، این هیات در مدال آوری نیز ویترینی پرافتخار را در ورزش استان ماندگار ساخت.

اما با این تفاسیر، قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در راس هیات‌های ورزشی اگرچه پایان دوره ریاست هادی سبزواری را به دنبال داشت، اما از سال‌ها قبل وی نیز عدم حضورش در انتخابات جدید را بار‌ها مطرح کرده بود.

سبزواری اگرچه بواسطه این قانون، ریاست هیات را داوطلبانه واگذار کرد، اما چشم پوشی از تجارب ارزنده این سرمایه گرانبهای ورزش همگانی قطع به یقین هزینه بر خواهد بود و روند روبه رشد این حوزه ورزشی را با چالش مواجه می‌سازد.

شخصیتی بنام که اکنون عضو هیات رییسه فدارسیون ورزش‌های همگانی و عضویت در کمیته ورزش‌های روزانه جزو سمت‌های کلیدی وی در راس کشور است و علاوه بر این مشاور عالی ریاست فدراسیون را به صورت راهبردی مورد توجه مسوولان قرار داده است.

ایده پردازی و اندیشه‌های موثر وی در توسعه ورزش همگانی در ابعاد علمی و پژوهشی نیز همواره مسوولان فدراسیون را بر آن داشته که در نشست‌های کلیدی و تصمیم ساز از او دعوت به عمل آورند.

سبزواری اگرچه هم اینک نزد مسوولان فدراسیون همگانی برای قبول مسوولیت‌های بیشتر مورد پیشنهاد مستقیم قرار گرفته، اما این روز‌ها در استان، فاصله گرفتن از این مهره ارزشمند قابل هضم نیست مخصوصا اینکه به نظر می‌رسد برخی از دل نهاد دستگاه ورزش در غیاب وی جرات این را پیدا کرده اند تا ادعای متلاشی کردن کابینه یا اعضای خانواده بزرگ ورزش همگانی را در سر بپرورانند.

در حال حاضر نقش مدیریت ورزش استان نسبت به وضعیت پرجمعیت‌ترین هیات ورزشی بسیار کلیدی است و اگر تدبیر هوشمندانه نسبت به جریان سازی‌های منحرف و منفی نسبت به هیات همگانی صورت نپذیرد، چه بسا شاهد متلاشی شدن یکی از رشته‌های پرسابقه و هدفمند خواهیم بود.

بهتر است تا دیر نشده، مدیریت دستگاه ورزش نسبت به هیات همگانی به خصوص جایگاه پرتجربه و برنامه محور هادی سبزواری اندیشیده و اجازه ندهد این هیات که همواره راهبردی و اثرگذار بوده، دستخوش حواشی شود.

بدون تردید تجربه پدر ورزش همگانی استان همدان در این سال‌ها که بازخورد مثبت در میان مسوولان استانی و کشوری را همواره نزد خود داشته است، می‌تواند مدیریت جوان دستگاه ورزش را در مسیر درست تصمیم گیری قرار دهد.

امیدواریم حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان نسبت به این مهم توجه جدی داشته و اجازه ندهد موفق‌ترین هیات همگانی غرب کشور از مدار موفقیت خارج شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار