مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: طی نیمه دوم سال جاری ۳۳ میلیار تومان از محل اعتبارات ملی برای توسعه بیمارستان های تامین اجتماعی استان جذب شد که این مهم تا پایان سال هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 12 January 2021

 

دکتر علی محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درمان تامین اجتماعی به رغم مشکلات متعدد برای نیمه دوم امسال منابعی را از محل اعتبارات ملی جذب کرد که بر این مبنا در بیمارستان امید ابهر و بیمارستان امام حسین(ع) زنجان بدون ایجاد اخلال در خدمت رسانی و با هدف توسعه و ساخت و سازها این مبلغ هزینه می شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس اعتبار ۹ میلیارد تومانی برای توسعه بخش ان آی سی یو بیمارستان امام حسین(ع) و ۶ میلیارد تومان نیز به هتلینگ آن اختصاص یافته و با کارهای انجام گرفته چهار میلیارد تومان نیز تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان خریداری شده است.

این مسوول ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها، ساختمان پلی کلینیک بیمارستان امید ابهر نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان حداکثر تا دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری تخصیص یافته و ۲۰ میلیارد تومان دیگر آن سال آینده اختصاص خواهد یافت که مدت زمان اتمام این پروژه ۲ سال پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان امید ابهر و ۲ میلیار تومان ارتقای هتلینگ این بیمارستان در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال کارهای توسعه‌ای به سرانجام خواهد رسید.

محمدی، با بیان اینکه بیمارستان های امام حسین(ع) و امید ابهر فعال‌ترین مراکز در حوزه موالید در استان بوده و هرگز تعطیل نشده اند، ادامه داد: این مراکز در حوزه زایمان در آب نیز که به عنوان یکی از بهترین روش‌های تاییدشده جهانی است، سرآمد هستند.

وی اضافه کرد: از آغاز زایمان در آب در بیمارستان‌های تابعه (از نیمه دوم ۹۵ ) تاکنون بیش از هفت هزارو ۳۵۰ مورد به وقوع پیوسته که رضایت‌مندی گروه‌های هدف را به دنبال داشته و از طرفی به کاهش چشمگیر زایمان به روش سزارین منتهی شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: هم اکنون مهمترین موضوع سازمان ارائه خدمات الکترونیکی به گروههای هدف تحت پوشش در قالب طرح ۳۰۷۰ هر دوشنبه یک خدمت در حال اجراست که اطلاع رسانی‌های لازم از طریق نصب پوسترها، بنرهای آموزشی، آگاهی بخشی در

محوطه مراکز و سطح شهر انجام شده است.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش خود ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می‌کند.

۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار