مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد موقوفات این استان به حوزه کتاب اختصاص دارد، گفت: نیات واقفانی که در حوزه کتاب وقف دارند، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب‌های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 10 January 2021

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شمار موقوفه‌های استان زنجان را ۲ هزارو ۸۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: که موقوفه ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: درصد بالا و قابل توجهی از موقوفات استان مربوط به هزینه‌کرد در حوزه عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه موقوفات قرآنی نیز سهم بسیار کمی در استان دارند، گفت: کل درآمد موقوفات قرآنی استان در سال فقط سه میلیون تومان است که مبلغ بسیار ناچیزی است.

کرمی با بیان اینکه خیرین و واقفان باید به موضوع وقف قرآنی توجه بیشتری داشته باشند، افزود: باید در تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین گفت: در راستای احیای حقوق موقوفات، تعداد ۴۷۴پرونده در مراجع قضایی استان در حال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار