مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در نیمه دوم سال‌جاری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی از محل اعتبارات ملی جذب کردیم که در سطح مراکز درمانی استان تا پایان سال هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 10 January 2021

علی محمدی با اشاره به جذب اعتبارات ملی در نیمه دوم سال‌جاری اظهار کرد: در نیمه دوم سال‌جاری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی از محل اعتبارات ملی جذب کردیم که در سطح مراکز درمانی استان تا پایان سال هزینه خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ابراز امیدواری کرد، پس از تایید نقشه‌ها و تامین پیمانکار، آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و پلی کلینیک بیمارستان امید ابهر نیز تا دهه فجر سال‌جاری به سرانجام برسد.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان امام حسین شهر زنجان با ۱۴۲ و امید ابهر با ۷۸ تخت در حال خدمات رسانی به جامعه هدف خود هستند،

محمدی به مطالبات مراکز دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود وضعیت بد اقتصادی، خوشبختانه هم اکنون در پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی کاملا به روز هستیم و غریب به ۱۰۰ درصد مراکز درمانی در سطح استان نیز با تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: بر این اساس مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز بدون محدودیت و با توجه به حساسیت و خطر بیماری با اولویت اول ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی را مورد توجه قرار داد که در این خصوص هرگز فعالیت‌های عادی و خدمت رسانی به سایر بیماران نیز متوقف نشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: بیمارستان‌های امام حسین(ع) و امید ابهر فعال‌ترین مراکز در حوزه موالید در استان بوده و هرگز تعطیل نشده، بلکه در حوزه زایمان در آب نیز که یکی از بهترین روش‌های تاییدشده جهانی است، بعنوان سرآمد هستیم و از آغاز زایمان در آب در بیمارستان‌های تابعه ( از نیمه دوم ۹۵ ) تاکنون بیش از ۷هزار و۳۵۰ مورد بوقوع پیوسته است که هم باعث رضایت‌مندی فوق‌العاده بیماران همراه شده و هم کاهش چشمگیری سزارین را شاهد هستیم.

محمدی ادامه داد: هم اکنون مهمترین موضوع سازمان که هفته‌ای دو جلسه ویدئو کنفرانسی داریم بحث نسخه الکترونیک است که در قالب طرح ۳۰۷۰ هر دوشنبه یک خدمت در حال اجراست و اطلاع رسانی‌های لازم از طریق نصب پوسترها، بنرهای آموزشی، آگاهی بخشی در محوطه مراکز و سطح شهر انجام شده که با اجرای کامل این طرح ، بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز بیمه‌ای و درمانی کاهش خواهد یافت و تا پایان سال نسخ کاغذی و دفترچه های درمانی جمع‌آوری خواهد شد.

وی عمده مشکل بحث نسخه الکترونیک را در بخش داروخانه‌ها، داروهای ترکیبی خواند و گفت: در حال تدوین ساز و کار اساسی برای حل این مشکل هستیم.

لازم به ذکر است که بیش از ۹۷ درصد داروخانه‌های استان و ۹۱ درصد پزشکان نیز، نسخه الکترونیکی را جایگزین نسخه کاغذی کرده‌اند که تا پایان سال ان‌شاالله به ۱۰۰ درصد هدف گزاری خواهیم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار