استاندار:
استاندار زنجان گفت: با وجود تغییر رنگ‌بندی کرونایی اغلب شهرهای استان از نارنجی به زرد، محدودیت‌های تردد خودروها در استان همچنان به قوت خود باقی است و با قدرت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 06 January 2021

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان افزود: محدودیت و ممنوعیت های کرونایی و مصوبات مربوط به آن فقط از سوی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اعلام می شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا هر مدیر و فردی خارج از چارچوب یاد شده در این زمینه مطلبی را به رسانه‌های گروهی استان اعلام کنند باید پاسخگو باشند.

استاندار زنجان ادامه داد: هم استانی‌ها تمامی اطلاعات یاد شده را از افراد اعلام شده که در صداو سیما و دیگر رسانه های استانی مصاحبه انجام می دهند، دریافت کنند.

حقیقی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت هر چه تمام در فروشگاههای بزرگ، مراکز خدماتی، دستگاههای اداری و مراکز پیشخوان تاکید کرد و افزود: اصناف نیز به این مهم توجه داشته باشند که تمامی خدمات ارائه شده باید مطابق با پروتکل های بهداشتی باشد و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بدون توجه به این مهم تخلف محسوب می شود.

وی اظهار دشت: از هیچ دستگاه اجرایی استان پذیرفتنی نیست که در شرایط کرونایی همچنان به پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند و در این خصوص نسبت به برخوردها لازم اقدام خواهد شد و موارد در کمیته رصد نارضایتی های اجتماعی رسیدگی می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر استان به لحاظ ویروس کرونا وضعیت مناسبی دارد، ادامه داد: بروز کوچکترین خللی در برنامه های ترسیم شده مشکلاتی را بوجود می آورد و در این میان نانوایی ها حتی با توجه به روزهای فصل سال فاصله گذار ی اجتماعی را بیش از گذشته مد نظر قراردهند.

وی با تاکید بر اینکه همه فرمانداران موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا هستند اضافه کرد: بر این اساس تمامی متولیان امر باید اهتمام و عزم جدی داشته باشند که نگذارند استان به پیک بعدی کرونا سوق داده شود و به دنبال آن جان مردم با خطر مواجه شده و در نهایت به فوتی منجر شود.

حقیقی با اشاره به اینکه همه مدیران در حیطه وظایف و مسوولیتی خود در هر شهرستان در راستای کاهش مشکلات کرونایی تلاش کنند، گفت: با تهیه فرمی این مهم ارزیابی خواهد شد و از طرفی اقدامات جدی و پایش های مستمر می تواند از بروز پیک بعدی در استان جلوگیری کند.

این مسوول با بیان اینکه همکاری های بین بخشی و عموم به کاهش بیماری در استان منجر شده است، گفت: رنگ بندی شهرهای استان نباید گول بزند و مردم تصور کنند که ویروس کرونا به پایان رسیده است چراکه بروز چنین مساله ای می تواند بسیار خطرناک و حتی منجر به انفجار بیماری شود.

استاندار زنجان گفت: پس از ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مسوولان استانی با توجه به نقشه راه نسبت به نقطه یابی و قرنطینه مناطق آلوده هر شهر اقدام کنند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود و این وضعیت خوبی نیست که پس از طی این مدت برای برخی مناطق آلوده کاری انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که واکسن به اندازه کافی و مطمئن در اختیار جامعه قرار نگرفته و تزریق نشده است، همچنان باید به پروتکل های بهداشتی کرونایی پایبند بود، حتی زمانی که افراد این نوع واکسن را نیز دریافت می کنند به نکات بهداشتی توجه داشته باشند و بر این اساس باید با این بیماری همزیستی داشت.

حقیقی افزود: جهش ویروس کرونا بیش از گذشته افزایش یافته و رعایت نکات بهداشتی می تواند افراد را از ابتلا به بیماری مصون نگه دارد، در غیر اینصورت فاجعه رخ می دهد و در این میان موضوع نگران کننده تجمعات در آرامستان شهر زنجان است که نیروی انتظامی باید با خاطیان برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: این استان با سازو کارهایی نسبت به ایزوله کردن افرادی که پی سی آر کرونایی آنان مثبت شده و قرنطینه نزدیکان آنان اقدامات وسیعی را در دست انجام دارد.

استاندار زنجان تصریح کرد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز همه دستگاههای متولی امر موظف به گزارش دهی در این خصوص هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار